• Publicerad av mickew på 9 mars, 2006 vid 15:30

    Verkar som det är lite folk på väg till Irland under våren. Många skulle säkert uppskatta lite info om resan dit, boende, hyrbil, spotinfo, vad ni plockar med för prylar etc…

    Själv var jag där (Brandon Bay) 2002 i två omgångar, runt St Patrics day (på våren) och på hösten. Tog bilen med mig så det blev båtresa från Göteborg till Newcastle, 50 mil i England till Holly Head, båt till Dublin och sista 30 milen fram till Brandon Bay.

    Eftersom vinden där, som här, beror på lågtrycken som rullar in är det inte speciellt vindsäkert. Jag köpte en minimal och lärde mig vågsurfa dom dagar det inte blåste.

    Planerar en ny resa i Okt-Nov och kommer nog att plocka med segel från 3,7 till 6.4, en vågbräda och en freestylewave + vågsurfingbrädan. Funderar också på att utforska kusten norrut från BB. Är det någon som har erfarenhet av den?

    Hare,
    Micke

    ps Fast imorgon är det 1 vecka på Lanzarote som gäller…

    koste svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • adde

    Medlem
    9 mars, 2006 vid 15:37
    MickeW wrote:
    Verkar som det är lite folk på väg till Irland under våren. Många skulle säkert uppskatta lite info om resan dit, boende, hyrbil, spotinfo, vad ni plockar med för prylar etc…

    Själv var jag där (Brandon Bay) 2002 i två omgångar, runt St Patrics day (på våren) och på hösten. Tog bilen med mig så det blev båtresa från Göteborg till Newcastle, 50 mil i England till Holly Head, båt till Dublin och sista 30 milen fram till Brandon Bay.

    Eftersom vinden där, som här, beror på lågtrycken som rullar in är det inte speciellt vindsäkert. Jag köpte en minimal och lärde mig vågsurfa dom dagar det inte blåste.

    Planerar en ny resa i Okt-Nov och kommer nog att plocka med segel från 3,7 till 6.4, en vågbräda och en freestylewave + vågsurfingbrädan. Funderar också på att utforska kusten norrut från BB. Är det någon som har erfarenhet av den?

    Hare,
    Micke

    ps Fast imorgon är det 1 vecka på Lanzarote som gäller…

    Låt oss komma hem först så skall vi utvärdera hur det funkade:
    Hyra stuga (nyckeln ligger under mattan, betala på plats…)
    Hyra bil (takräcken? Nej det kan vi inte ordna. Kan man klämma in två utrustningar i en focus? Måste vi packa bilen framför ögonen på uthyraren? Kan man lägga brädorna på taket med rörisolering under?)
    Är det kallt på Irland i mars?

    😀

  • mickew

    Medlem
    9 mars, 2006 vid 15:41
    adde wrote:
    MickeW wrote:
    Verkar som det är lite folk på väg till Irland under våren. Många skulle säkert uppskatta lite info om resan dit, boende, hyrbil, spotinfo, vad ni plockar med för prylar etc…

    Själv var jag där (Brandon Bay) 2002 i två omgångar, runt St Patrics day (på våren) och på hösten. Tog bilen med mig så det blev båtresa från Göteborg till Newcastle, 50 mil i England till Holly Head, båt till Dublin och sista 30 milen fram till Brandon Bay.

    Eftersom vinden där, som här, beror på lågtrycken som rullar in är det inte speciellt vindsäkert. Jag köpte en minimal och lärde mig vågsurfa dom dagar det inte blåste.

    Planerar en ny resa i Okt-Nov och kommer nog att plocka med segel från 3,7 till 6.4, en vågbräda och en freestylewave + vågsurfingbrädan. Funderar också på att utforska kusten norrut från BB. Är det någon som har erfarenhet av den?

    Hare,
    Micke

    ps Fast imorgon är det 1 vecka på Lanzarote som gäller…

    Låt oss komma hem först så skall vi utvärdera hur det funkade:
    Hyra stuga (nyckeln ligger under mattan, betala på plats…)
    Hyra bil (takräcken? Nej det kan vi inte ordna. Kan man klämma in två utrustningar i en focus? Måste vi packa bilen framför ögonen på uthyraren? Kan man lägga brädorna på taket med rörisolering under?)
    Är det kallt på Irland i mars?

    😀

    Var runt 12-15 grader, använde handskar någon dag under 2 veckor när det var nordligt.

    /M

  • calle

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 15:18

    Här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=36714&highlight=brandon
    finns min resestory från Irland i höstas.
    Mvh Calle

  • fredde_m

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 14:42

    Några bilder från Irland, på frågan om det är kallt så är svaret JA.

    http://web.telia.com/~u37212518/Brandonbay.htm

  • basse

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 16:53
    Fredde_M wrote:
    http://web.telia.com/~u37212518/Brandonbay.htm

    Får inte upp bilderna. Någon annan som får upp dem? Självklart är det inte Maui värme på Irland.

  • lars_k

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 16:57

    Klicka på rubriken sen hamnar du här:
    http://web.telia.com/~u37212518/galleri/Brandonbay/Brandonbay2004bilder.html
    Sen klicka på en av bilderna. Då kan du bläddra dej vidare.
    Härliga bilder! Ha de gutt i Brandon Basse!

  • basse

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 17:03

    KOnstigt.. jag får inte upp dem.

    Självklart skall vi ha det gutt. Riktigt kul med St Patrics day på fredag eller lördag (vet inte när det är riktigt men det märks väl troligtvis). Prognosen ser ju sådär ut faktiskt. Får hoppas att det vänder om på lite SV igen efter helgen.

    Aaahh… nu fick jag upp dem. Blev tvungen att hacka telias server lite… eh… Såg ju najs ut. Tom lite segling på östligt. Vart körde ni då??

  • fredde_m

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 19:26
    Basse wrote:
    KOnstigt.. jag får inte upp dem.

    Självklart skall vi ha det gutt. Riktigt kul med St Patrics day på fredag eller lördag (vet inte när det är riktigt men det märks väl troligtvis). Prognosen ser ju sådär ut faktiskt. Får hoppas att det vänder om på lite SV igen efter helgen.

    Aaahh… nu fick jag upp dem. Blev tvungen att hacka telias server lite… eh… Såg ju najs ut. Tom lite segling på östligt. Vart körde ni då??

    Man kan köra på det flesta riktningar, goulane funkar fint på ostan. På en av bilderna finns det en kartar över surfspoten. Ha det det så gutt.

  • koste

    Medlem
    14 mars, 2006 vid 19:20

    Kolla på http://www.jamieknox.com/index.asp?header=4 så har han stats på vinden. Jag bodde i mobile homes när jag var där år 2000 ett par veckor på kitekurs. Det ligger på skiftnyckelön vid brandon bay. Bra ställe men det var för blåsigt då jag var där. 50-80 mph i 5 dagar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.