Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Irland igen…

Taggad: , , ,

  • martin-c

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 19:13

    Dr Masse, jag läste i din reseskildring från Irland att du var där runt påsk. Är det en bra tid att åka, tycker du? Ni hade lite si och så med vinden, vad jag kunde se. Är det hyggligt varmt vid den tiden? Jag fyller 40 runt påsk och tänkte unna mig en resa och Irland står med på listan av tänkbara resmål. Portugal finns också med som en bubblare, hur känns det i början på maj? Överväger även Marocko, där jag varit förut, men tänker att jag helst vill se något nytt. Beslut, beslut…

    Hälsningar Martin

  • mag

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 21:09

    Ta med eller hyr surfbräda Martin så får du i alla fall tid på vattnet. Oavsett vind. Visst är det vindsäkrare på hösten och påsken ligger sent men visst kan det funka.

    Vad hindrar dig Masse??

    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    2 mars, 2011 vid 11:58

    Jag tycker att Irland är helt enastående och har man som sagt surfbräda/SUP så kan man vara på vattnet varje dag.

    Påsken i år ligger enligt min mening närmast perfekt för en liten skön Irlandstripp. Irland har dessutom den rätt stora fördelen att det är astrevligt även de dagarna man inte ens är ute på vattnet. Grymt sköna människor, makalöst fint landskap (västra Irland, då) och världens godaste Guiness.

    Vad som hindrar mig är nog mest ett nytt jobb under våren, men längre fram i år kan det nog bli en sväng dit igen!

  • calle

    Medlem
    2 mars, 2011 vid 12:33

    Jag vill oxå tillbaks, trots att jag vid mitt senaste besök hade exakt noll vågvindsurfing dagar av 7 möjliga (3 timmar plattvaten segling första dagen var facit efter resan).
    Det var i oktober och en vecka senare än höstens bästa vecka, vi hade sol,sol och mer sol.
    Provade att vågsurfa för första gången eftersom det rullade in vågor i lagom storlek varje dag 🙂

    Men nästa gång då ……

    / Calle S

  • petter

    Medlem
    2 mars, 2011 vid 13:27
    dr Masse;648162 wrote:
    Shit, vad jag vill åka dit igen!

    Masse, det där är för smått för dig!

  • martin-c

    Medlem
    2 mars, 2011 vid 17:58

    Tack för svar, svårt beslut det här. Har gjort tre utlandsresor de senaste åren med vindsurf på agendan och har haft väldigt dålig utdelning på alla tre. Så nu är man liksom sugen på en spik. Det finns risk att jag reser ensam och då är ju landets trevlighetsfaktor, som dr Masse är inne på, ganska viktig (där ligger t ex Marocko mindre bra till, kan jag tycka). Vet någon hur det ligger till med Kap Verde på våren? Får för mig att det är ett åretruntspot. Eller?

  • dr-masse

    Medlem
    2 mars, 2011 vid 18:52

    Kap Verde är ju grymt fram till mars, kanske april. Sedan – tror inte det.

    Är du sugen på en spik (dvs vind) skulle jag allvarligt överväga kanarieholmarna. Varför inte El Medano? Kan leverera fint i slutet av april, klart vindsäkrare än Irland.

  • mag

    Medlem
    2 mars, 2011 vid 20:54

    Vinden är fortfarande bra i april på Kap Verde men vågorna sämre på de berömda vässkustspotsen. Atlantstormarna är färre och därmed de långväga fina vågorna.
    Vindvågor vid Santa Maria kan du förstås få när vinden ligger på 10+ en dag eller helst fler dagar.
    Det börjar även komma in lite sydswell på våren, men BoaVista ligger och skymmer Sal så det mesta kommer där.

    Passaden kommer till Kanarieöarna framåt april så jag håller med Masse om detta tips.

    Åk till Egypten om du inte bryr dig om vågor.

    Men helt säker kan man aldrig vara.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Irland igen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.