Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Is kläder

  • Is kläder

    Publicerad av mrquality på 29 januari, 2023 vid 08:30

    Jag undrar ni som kör på is och har kört länge vilka kläder använder. Jag kör med snowboard kläder och under rygg/arm/knä skydd.
    Det verka vara väldigt varm när man åker bräda, iaf jag svettas som attans när kör is bräda(kanske pga håller på lära mig)
    Har sätt vissa som kör torrdräkt.
    Träning kläder, funktions kläder borde funka ändå?
    En annan sak som jag undrar är om vissa kör med dubbad skor om man behöver gå på is och få bättre grepp.

    mrquality svarade 1 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Stefan_Foil

    Medlem
    6 februari, 2023 vid 11:15

    Körde oxå med snowboardkläder, brukar svettas mer när jag kör snowboard faktiskt och har därför skaffat kläder som funkar bra t ex goretex som andas och möjligt att vädra med dragkedjor sk ventpants. Ullunderställ under bara och tröja, om varmt kör jag bara t-shirt under jackan.

    Körde endast knäskydd och hjälm på isen men kanske borde ha mer skydd egentligen, hittade inte mina armbågsskydd och saknar ryggskydd. Kör du MC ryggskydd? Tror det finns för snowboard också som är lite lättare?

    …edit: har inte kört så länge (en gång) så andra får gärna svara, undrar också om skor, jag körde med skridskopjäxor. Christian sa man kunde fasta med dom på brädans halkskydd men ingenting jag märkte. Tänker att styva skor är bättre eller är kanske tvärtom?

    • Detta svar ändrades 1 år, 1 månad sedan av  Stefan_Foil.
  • erike

    Medlem
    7 februari, 2023 vid 11:30

    Hur är det med handskar, funkar vanliga skidhandskar eller blir det för tjockt?
    Det brukar ju vara lite trixigt med handskar vid “vanlig” vintersurf tänkte jag…

  • mrquality

    Medlem
    9 februari, 2023 vid 08:56

    Körde oxå med snowboardkläder, brukar svettas mer när jag kör snowboard faktiskt och har därför skaffat kläder som funkar bra t ex goretex som andas och möjligt att vädra med dragkedjor sk ventpants. Ullunderställ under bara och tröja, om varmt kör jag bara t-shirt under jackan.

    Körde endast knäskydd och hjälm på isen men kanske borde ha mer skydd egentligen, hittade inte mina armbågsskydd och saknar ryggskydd. Kör du MC ryggskydd? Tror det finns för snowboard också som är lite lättare?

    …edit: har inte kört så länge (en gång) så andra får gärna svara, undrar också om skor, jag körde med skridskopjäxor. Christian sa man kunde fasta med dom på brädans halkskydd men ingenting jag märkte. Tänker att styva skor är bättre eller är kanske tvärtom?

    Jag kör motocross skydd, short skydd och knäskydd. Men efter sista gången på is och en kastfall framåt har gjort egen skydd för min sitt ben/rumpa. Skulle testa en ny sak och plötsligt ramlade som en kastfall fram på bräda. Ofta man glider bara och ramlar baklänges därför att är bra att ha ryggskydd och hjälm.
    Angående handskar kör jag snowboard handskar men fungerar allt även fingervantar osv. Trycket i segel är inte samma som vindsurfing. Skor kör jag vanliga vinter boots

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    9 februari, 2023 vid 08:58

    Hur är det med handskar, funkar vanliga skidhandskar eller blir det för tjockt?

    Det brukar ju vara lite trixigt med handskar vid “vanlig” vintersurf tänkte jag…

    Som skrev redan jag kör vanligt snowboard handskar men även ull handskar fungerar, tryck i segel är inte som vindsurfing

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Is kläder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.