Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is-surfingfilm Uppsala

  • musmagneten

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 13:13

    Härlig film!
    Tommys första vurpa måste ju kännas en del i svanskoteregionerna…? Kan man få en “confirm” på detta mr speedo?

  • surfen

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 13:35

    @Musmagneten 526362 wrote:

    Härlig film!
    Tommys första vurpa måste ju kännas en del i svanskoteregionerna…? Kan man få en “confirm” på detta mr speedo?

    Visst f.n kändes den men sånt kan man inte tänka på när man har roligt, pust och stön ett par minuter sen var man på banan igen, huvudet fick en värre smäll såg stjärnor i ett par minuter. Har varit ute nu sen slutet av december, och det känns ta mig f..n i hela kroppen.

    Kan inte komma ihåg att isen varit så här jämn och fin förr! Hela Ekoln ligger som ett salsgolv med ett tunt lager med snö som gör mer nytta än skada för tillfället. Och morgon lovar dom mer vind ändå, får nog plocka fram 4,2m² så det inte går för fort…
    Roligt är det……
    surfen/Mr Speedo

  • petter

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 14:58

    grym film, måste nog damma av min gamla isracer…

  • jesse

    Medlem
    19 januari, 2009 vid 21:01

    Jösses vilken fart denna tråd fick! Jävligt roligt måste jag säga! 😀

    Roligt att issurfandet börjar etablera sig på allvar och Douglas.. jag antar utmaningen! När och var?

    Tyvärr så har det kommit 5 cm snö här i Uppsala ikväll men det gör ju att Piratebrädan blir ännu skönare!

    Kinetic: Jag testade med den djupare fenan på blankis och med den så var det faktiskt lättare att göra tajtare svängar. Att göra 360 var faktiskt lättare än att gippa. Håller dock med om att göra slag känns som den säkraste vändningen som gör minst ont. Testade ihelgen att hoppa runt masten när brädan fortfarande har bra fart och fortsätta med backwind i seglet och sen trycka ner nosen och fortsätta på den nya bogen. Med lite övning så kommer det kanske att se bra ut.

    Hoppas på mycket vind till helgen!

    / Jens

  • brutus

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 15:25

    Grym film! Blir riktigt taggad, men här finns inga bra isar nu…
    F.ö. har abstinensen tagit överhand – nu kollar jag allt med issurf, vilket jag aldrig provat, i väntan på att det ska bli några plusgrader i plurret och man kan börja med vindsurf igen.”I” vattnet alltså.
    Blir tokig.

  • poppo

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 19:50

    Kurre som gjorde filmen, och inte hänger på konfen, låter hälsa att filmen hamnat på winterwindsurf.com samt han vilken dag som helst får hem sin värstingbräda från Hiberna. Plus att det blir comeback på vattnet till våren…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is-surfingfilm Uppsala

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.