Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ISBRÄDA – Kört för säsongen?

  • trimmarn

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 17:00

    Bra dag på drevan. 5st pirate på isen. 5.0-6.4

  • robosurf

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 18:40

    La upp några filmer från drevan idag:smirk:
    Youtube sök “Vintersurf drevan”

  • trimmarn

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 18:59

    Bra där robban

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=APN0XWU99YA”]YouTube – Vintersurf drevan 5[/ame]

  • trimmarn

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 19:21

    Och så en gipp.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=–8B5Lba14A”]YouTube – isgipp.avi[/ame]

  • svenne

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 21:09

    Vem var det som laddade på i Närlunda idag? Grönt segel.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 21:40

    Tuffa byar på lördagen. Säkert upp till 15-17 på Horsfjärden. Prognosen visar på lite mindre vind i morgon. Det tackar vi för. Funderar på att ta ett par ben över hela Horsfjärden. Isen helt ok. Skulle var kul att se någon annan på isen när det är så bra föhrållanden..

  • kinetic

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 21:44

    Pelegrin: 15-17m/s?? Vi hade som mest kanske 8m/s i byarna på Drevan. Hur djup är snön (snövallarna!) på Horsan? På Drevan var de djupaste 5-7cm, dvs så mycket att den lilla fenan släppte (de andra körde stora fenan).

  • marden

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 21:49

    vart kliver man på om man skulle prova horsfjärden imorgon bitti me isabellan
    såg att stavsnäs hade 16m/s i byarna idag…o örskär 25 nu

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 10:30

    Jag startar som sagt från Muskösidan vid Mikrums Brygga men kommer Ni från stan borde det vara bra förhållanden vid Söderby Brygga eller Östnora.
    Isen på Horsfjärden har uppenbarligen betydligt mindre snö än Drevan. Det liggar på sina håll max 2-3 cm och Hibernan, som är mycket låg, går igenom de flesta partier. För Pirate går det lätt med lilla fenan. För Isabella är det bara att tuta och köra över hela Horsfjärden. Folk har kört bil på isen.

  • marden

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 13:11

    åkte till trinntorpsbrygga vid erstaviken istl och hade som plan att åka ut mot gränöfjärd.men vinden för klen o för lite nord i så jag palla inte dra iväg för att sen kryssa hem.
    åkte några vändor fram o tillbaks över erstaviken istl gick väl hyffsat i den lätta vinden fast isen är för skrovlig för att det skulle va något njutbart.
    antar att den är skrovlig på horsfjärden me?
    vart finns det nyis/slätis som håller till vidarna i veckan?

  • bicless

    Medlem
    6 februari, 2011 vid 22:16

    snygg jipp

    Var ute på tur och kikade på kitewinggänget i kvicksund idag. Strålade sol och perfekt is på västra mälaren. Bra läge för framtida tävling tror jag, de har ofta bra förhållanden där tydligen.

    Ett smart hembygge av isbräda hade för övrigt tagit sig upp från norrköping och den fick jag testköra, kul, trots svag vind. Jag hade själv inte min RAD med mig.

    Man kan testköra pirate / RAD brädan, Kitewing eller Snowkite i Västerås den 20:e Feb när vi har demodag där. Allt om vinden tillåter.

    Blir förhållandena bra vore det kul om fler slöt upp på ett miniissurf race. Vi kan sponsra med nått enklare pris. Hemmabyggen som fabriksbrädor välkommna.

    Helgen efter är det VM i finland för handhållna isseglingpyttlar (dvs kite och kitewing), skall en del svenskar över har jag hört. Piraten får ej vara med då den inte räknas som handhållen.

  • vindsokaren

    Medlem
    7 februari, 2011 vid 09:31

    Du missade nåt här hemma körde 4.0 med isbräda bra tryck tillsammans md kites och wingar

  • bicless

    Medlem
    7 februari, 2011 vid 16:34

    najs, hur går nya bräda då? snabb? sitter jipparna?

  • marden

    Medlem
    7 februari, 2011 vid 21:34

    imorrn kl 10 trinntorp/erstaviken
    en snabbis på kaffe rasten

  • jester

    Medlem
    8 februari, 2011 vid 07:36
    Mården;646381 wrote:
    imorrn kl 10 trinntorp/erstaviken
    en snabbis på kaffe rasten

    Men Mården då.. Vi vill inte veta vad du gör på dina kafferaster… 🙂

Sida 6 av 9

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ISBRÄDA – Kört för säsongen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.