Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Isbräda och skateboardstrucks??
-
Mycket bra bräda, den låg ute för någon vecka sedan på bild, jag byggde en identisk funkar perfekt, speciellt bra med fjädringen brädan blir helt klart mer stabil..
-
Detta kanske är lite off men jag har funderat på hur man drar ditt mastfoten? Jag ser att boman gjort ett spår rakt igenom brädan som det ser ut. Fungerar detta bra eller ska man kolla på anrda varianter? Jag tror inte min skruv på mastfoten skulle gå igenom brädan ordentligt, det är därför jag funderar.
-
Det funkar jättebra med ett spår igenom brädan men på undersidan är mitt spår försänkt så bulten går igenom ordentligt.
-
Hur har du fäst det där vinkeljärnet som breddar trucksen? Är det bara svetsat i trucksen eller?
-
Gå in på Skelleteå surfing, klicka forum, sedan issurfing.
Mvh Ulf -
Knatte
Gäst26 november, 2004 vid 16:54Efter lite sökande http://www.educ.umu.se/~leifmark/surfing/forum/phpBB2/viewforum.php?f=4
http://w1.152.telia.com/~u15204612/u015204612/Där finns lite tips och trick, men bilderna som beskriv/visade en bräda var för små.
Man fick ju ingen större inblick, då man inte såg detaljerna -
Svar till:
Detta kanske är lite off men jag har funderat på hur man drar ditt mastfoten? Jag ser att boman gjort ett spår rakt igenom brädan som det ser ut. Fungerar detta bra eller ska man kolla på anrda varianter? Jag tror inte min skruv på mastfoten skulle gå igenom brädan ordentligt, det är därför jag funderar.
[/ QUOTE ]
Skaffa en lite större bricka så går nog inte mutter igenom…
-
FRippe, ja dom är svetsade direkt i struckens axel, den är av stål och vinkel järnet av stål så det funkar bra, glöm ej att plocka isär trucken så du inte smälter gummi detaljerna.
-
Knatte
Gäst26 november, 2004 vid 17:03Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Skaffa en lite större bricka så går nog inte mutter igenom…
[/ QUOTE ]
Är inte problemet snarare att pinnbulten till mastfoten är för kort alternativt att brädan är för tjock…
Boman! Jag tackar för alla dina byggtips, nästa vecka startar (förhoppningsvis) byggande av min is-missile.
Det är ju många mål/planer som skall genomföras under nästa vinter.Första och förhoppningsvis lättaste målet, är ju fixa minst 55 km/h, så att man blir snabbare på is, än på vatten
-
Använd 18 mm tjock bräda/skiva så är inte bulten för kort men brädan kan bli lite väl mjuk i mitten så den bör styvas upp med ett par lister eller vinklar på under sidan. På Gurras bräda är det tjockare plywood 22mm tror ja då får man försänka ett spår som mutter passas i om man ska köra med sin vanliga mastfor.
55 fixar du lätt
-
HÅller själv på och bygger en isbräda. Har en fundering. Hur fäster du medarna i vinkeljärnen? Ser gängan som muttern sitter på men hur sitter gängan på vinkeljärnet? En sak till förresten, var hittar man fjädrarna som sitter på vinkeljärnen?
MVH
Joce
Logga in för att svara.