Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda och skateboardstrucks??

  • boman

    Medlem
    28 november, 2004 vid 11:35

    svetsad M 10 bult, bult-huvudet är bort kapat från bulten.
    Fjädrar får man ta från lite här och där tongue.gif inte för styva bara..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 november, 2004 vid 18:45

    Frippe.
    Gå in på leta.se
    skriv Skellefteå surfing.

    Om du är seriös kan du även ringa 0910- 33201 och fråga efter Ulf, för vidare tips om issurfing.

    Mvh Ulf

  • surfen

    Medlem
    29 november, 2004 vid 19:10
  • koste

    Medlem
    30 november, 2004 vid 06:05

    Bra bilder, måste bygga en.. tack!

  • feg

    Medlem
    30 november, 2004 vid 10:15

    Bra bilder!
    Hur har du svetsat vinkeljärnet på truckens axlar utan att drabbas av de välvda formerna på själva trucken? Har du lust att lägga upp en bild på själva svetsningen av vinkeljärnet och truckens axel så att jag får se hur du löst det.

    /feg

  • hifly

    Medlem
    30 november, 2004 vid 11:26

    riktigt fin bräda et där.
    kan man få den smile.gif

  • boman

    Medlem
    30 november, 2004 vid 17:50

    ja jag kan fixa bilder på det med, bästa är att inte köpa trucks som är välvda utan helt plana smirk.gif då går det lättare. är dom välvda eller med någon kant så får man justera efter den…

    Bilder kommer, stay tuned…

  • boman

    Medlem
    30 november, 2004 vid 18:12

    Aja det här känns inte så bra att lägga ut all min topp hemlig produkt utveckling rakt ut på nätet så här wink.gif

    men men vad gör man inte för sina surf bröder,

    på bilden, truck svetsad mot vinken-järn (detta järn 25*25mm) och fjädern.

  • boman

    Medlem
    30 november, 2004 vid 18:33

    Svar till:


    riktigt fin bräda et där.
    kan man få den smile.gif

    [/ QUOTE ]

    Tack, ja det är klart du får en. jag har en liten tomte verkstad som just nu bara gör Bomans ice-rajsers. färg är alla i den där coola shack bräde färgen du vet… den 24 kommer tomten med den smile.gif

    Bilden, svetsad M10 bult i vinken-järnet för infästning av med. låt bulten sticka ut 5mm från vinkelm utan gängor. Då får du en bättre kontakt-yta mellan meden och bult.

  • boman

    Medlem
    30 november, 2004 vid 18:35

    ooo.gif smirk.gif

  • boman

    Medlem
    30 november, 2004 vid 18:40

    smirk.gif

  • feg

    Medlem
    1 december, 2004 vid 06:54

    Jo, jag förstår att det känns lite motigt att bara skänka bort resultatet av all forskning och utveckling. Bilderna var eminenta, precis vad jag efterfrågade.

    Du får se det som att du i och med detta befäster din position som otvivelaktig Issurfing Mästare på Surfzone och troligtvis hela Sverige. smile.gif

    Ära och stort tack till Issurfing Mästaren för alla fina bilder och tipps!

    /feg

  • waterboy

    Medlem
    1 december, 2004 vid 15:53

    Svar till:


    Ek listen i mitten, hållbar och enkel, jag har prövat en hel del olika stans med stroppar och annat men jag tycker att det funkar bäst med en list på 20-25 mm i mitten och ett par militär kängor med klack som är ungefär lika hög. det håller en på plats bra.. tycker ja…

    [/ QUOTE ]

    ett lite kallare alternativ som fungerar väldigt bra är våtskor!
    Jag körde det första gången då jag itne hade nåt att ta stöd på alls på brädan, det funkade!
    Nu har jag målat med sandfärg o satt en list på varje sida. Då kan man knipa åt med tårna när man ska göra 360 o sånt då man svänger kraftigt.
    Känslan är väldigt annorlunda dessutom. man “känner” vad som händer under fötterna…

    ciao!

  • men

    Medlem
    2 december, 2004 vid 07:43

    Vilka segel ska man använda till brädorna då, måste det vara gamla slitna eller kan man använda sina lite nyare…
    hur som helst vore det trevligt om någon hade några gamla segel att ge bort, bara de funkar, även en kort mast vore trevligt

    mikaelathome@msn.com

  • boman

    Medlem
    2 december, 2004 vid 11:51

    6,7 ner till 4,0 har jag kört.. mono filmen slits inget så kör med dina nya -05:or laugh.gif dock kan bommen få sig ett par fina smällar så ta inte din dyrast kol bom.

    6,2 funkar bra för lätt vind om isen är hård, runt 10 m/s och ett 5,3 blank o fin is så är det som roligast.

    6,2 funkar även bra i hård vind om det är lite snö och dålig is, som på bilden

    Hang loose!!

Sida 4 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda och skateboardstrucks??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.