Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Isfritt på Åland

  • denrica

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 20:33

    ISFRITT!!!! Det där liknar Sibirien!!!!

    Tacka vet jag söder. Här är det snart vår och då är det snart sommar….

    Haaa…. Haaa… Haaaa!

  • jockster

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 23:47

    Gott som fan, tänkte ta mig ut till Singö (Grisslehamn) och köra årets första session på hemmaspoten efter påskhelgen någon gång!

  • pjoter

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 06:18

    hardcore!

  • wikis

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 16:10

    @jockster 371570 wrote:

    Gott som fan, tänkte ta mig ut till Singö (Grisslehamn) och köra årets första session på hemmaspoten efter påskhelgen någon gång!

    Grisslehamn!!! Då e du ju bara 2 timmar bort,taxfree på vägen och boende finns här+att man inte behöver trängas på våra stränder.

  • guran

    Medlem
    24 mars, 2007 vid 17:42

    hur är vindstatestiken på sommaren? kanske blir stationerad där ute i juli-augusti.

  • pettux

    Medlem
    24 mars, 2007 vid 18:20

    Hurdana spots har ni på Åland? Har sommarställe på Korpo så det är inte såå lång väg… Är det värt besväret?

  • walle

    Medlem
    24 mars, 2007 vid 19:02

    @Guran 372082 wrote:

    hur är vindstatestiken på sommaren? kanske blir stationerad där ute i juli-augusti.

    va fn ska du göra där ute guran???

  • guran

    Medlem
    25 mars, 2007 vid 11:55

    @walle 372101 wrote:

    va fn ska du göra där ute guran???

    eventuellt jobba med flygplan för Air Åland. blir tyvärr inget gotland i år,
    Skyways snodde kontraktet 🙁

  • jockster

    Medlem
    25 mars, 2007 vid 11:57

    @WIkis 371686 wrote:

    Grisslehamn!!! Då e du ju bara 2 timmar bort,taxfree på vägen och boende finns här+att man inte behöver trängas på våra stränder.

    Lugna ner dig nu 😉
    För det första, så har vi inga stränder. Ska man starta så blir det från båt, eller självmordstaktik från en liten kobbe/skär.
    För det andra, så finns det inga andra kitesurfare i närheten av där jag kör 😉

    Nädå jag ska försöka ta mig över till kongo i sommar och kanske köra lite!

  • wikis

    Medlem
    25 mars, 2007 vid 18:46

    @Guran 372082 wrote:

    hur är vindstatestiken på sommaren? kanske blir stationerad där ute i juli-augusti.

    Juli brukar va rätt dåligt me vind,men om du lämnar prylarna hemma lär du nog bli besviken…augusti,brukar va rätt bra.

    Johan.

  • wikis

    Medlem
    25 mars, 2007 vid 19:01

    @Pettux 372093 wrote:

    Hurdana spots har ni på Åland? Har sommarställe på Korpo så det är inte såå lång väg… Är det värt besväret?

    är en del nybörjarställen,me plattvatten och sandbotten.Om d brallar på lite mer,så finns d till och me lite för den som gillar vågor och bryt.

    Johan

  • pettux

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 07:11

    @WIkis 372282 wrote:

    är en del nybörjarställen,me plattvatten och sandbotten.Om d brallar på lite mer,så finns d till och me lite för den som gillar vågor och bryt.

    Oj, det låter bättre än jag vågat hoppas på! Vind finns det ju nog i skärgården men att hitta vettiga stränder är lite svårare…

    Kan du tänka dej att avslöja lite koordinater också?

  • wikis

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 08:27

    @Pettux 372354 wrote:

    Oj, det låter bättre än jag vågat hoppas på! Vind finns det ju nog i skärgården men att hitta vettiga stränder är lite svårare…

    Kan du tänka dej att avslöja lite koordinater också?

    Björke har lagt ut lite spots för vindsurfarna…Hoppa över Getaön,bara höga klippor.Långnäs vet jag inte hur d funkar?
    http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html

    Kan va lite lurigt att hitta utan Gps,men slå en pling om du e på väg över,för vi e för de mesta ut om de e vind…

    +358 40 523 89 71
    Johan

  • psychonauten

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 08:58

    Jag tror även att det är ålfritt på island. men jag vet inte säkert.

  • pettux

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 09:29

    Tackar Johan!

    Vi får se hur det blir. Kommer antagligen att köra en hel del mellan Korpo-Hangö-Björneborg under sommaren beroende på vinden. Men Åland känns väldigt lockande det också. Jag hör av mej i så fall!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Isfritt på Åland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.