Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Isla de magarita 2010

  • Isla de magarita 2010

    Publicerad av bartman på 31 oktober, 2009 vid 15:04

    Hallå surfers!
    Har planer på att åka till Isla de margarita och kitesurfa.Ör det någon som har koll om det är bra där,om man ska ta med egna grejor eller hyra(tänkte stanna i tre veckor)har också hört att det ska va ganska kriminellt där…
    Tacksam för tips..
    mvh bartman

    zeke svarade 14 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • hbgkitare

    Medlem
    31 oktober, 2009 vid 18:51

    Vi bodde i El Yaque och kitade där. Rätt choppigt och liten riggyta. Vi tog båt-taxi ut till Coche de flesta dagarna för kanonkiting i plattvatten/frånlandsvind. Inte kriminellt där vad vi upplevde men akta dig för Caracas på fastlandet. Hade jag åkt dit igen skulle jag bott på Coche med all inclusive, helt klart värt det.

  • roland

    Medlem
    31 oktober, 2009 vid 23:42

    Ja coche e värdsklass liksom typ du behöver inte ta med laxeringsmedel!!

  • bartman

    Medlem
    1 november, 2009 vid 10:06
    Hbgkitare;586128 wrote:
    Vi bodde i El Yaque och kitade där. Rätt choppigt och liten riggyta. Vi tog båt-taxi ut till Coche de flesta dagarna för kanonkiting i plattvatten/frånlandsvind. Inte kriminellt där vad vi upplevde men akta dig för Caracas på fastlandet. Hade jag åkt dit igen skulle jag bott på Coche med all inclusive, helt klart värt det.

    Tack för tipsen!!!tog det lång tid med båt taxi ut till Coche??Hyrde du grejor eller hade du egen med dig??jimmy

  • georgi

    Medlem
    1 november, 2009 vid 10:24

    Bo på Coche, El Yaque suger!

  • ziik

    Medlem
    1 november, 2009 vid 18:28

    hur ligger det till med resten av margarita?

    Är det generellt tillåtet att kitesurfa eller inte?
    Det skrivs ju mest om “yaken” å inte så mycket om resten av ön.
    Sett lite info om vanliga surfspots. Dock dåligt med kite-info.

    Ska dit med familjen och bo längst upp i norr på ön. Lite drygt att ta sig över ön+taxibåt till coche var dag…
    //Joel

  • i96dansa

    Medlem
    1 november, 2009 vid 18:38

    Japp, du kommer att bajsa ut armarna innifrån där.
    Ha det kul.
    Alla i El Yaque och på Coche bajsar på maten de serverar dig.
    Men det blåser bra.
    Jag höll på att svimma av vätskebrist andra gången jag var där.
    woopie

  • hbgkitare

    Medlem
    1 november, 2009 vid 20:23

    Det finns kiteställen runt hela ön, bara fråga! Vi blev kassa i magen men våra vänner som bodde på Coche med all inclusive blev det inte. Båten över tar väl ca 15 min men det kassa med det är att sista taxibåten tillbaka är senast 17 om du lyckas övertala dem. Synd att behöva sluta kita när man har som roligast bara för att man måste passa en båt. Bo på Coche så är semestern räddad!

  • gogga

    Medlem
    2 november, 2009 vid 08:29
    Hbgkitare;586303 wrote:
    Båten över tar väl ca 15 min men det kassa med det är att sista taxibåten tillbaka är senast 17 om du lyckas övertala dem. Synd att behöva sluta kita när man har som roligast bara för att man måste passa en båt. Bo på Coche så är semestern räddad!

    Coche var jävligt nice men fy fan vad sjuk jag blev… Helvete säger jag bara.
    Hade varit en gång tidigare på margarita och då mådde jag kanon hela tiden. Kanske bara tur/otur så det behöver ju inte betyda något…

    Angående båten kan jag väl tillägga att det mörknar rätt snabbt vid 6 tiden(Januari) så man förlorar bara en timme + att rescue båten slutar köra 17 om man nu bryr sig om det…
    Soft att bo på Coche, men är roligare att bo på margarita om man tänkt göra något annat än att kajta.

  • zeke

    Medlem
    2 november, 2009 vid 09:59
    bartman;586095 wrote:
    Hallå surfers!
    Har planer på att åka till Isla de margarita och kitesurfa.Ör det någon som har koll om det är bra där,om man ska ta med egna grejor eller hyra(tänkte stanna i tre veckor)har också hört att det ska va ganska kriminellt där…
    Tacksam för tips..
    mvh bartman

    Skall du Kita -bo på ön (Co..) Även om Ön inte har något vettigt att bjuda på förutom perfekta plattvatten förhållanden med klockren vind så är det inte så att El Yaque är någon metropol. Jag har inte haft några magproblem;-) Skulle inte ta med mig familjen dit då de skulle bli totalt uttråkade. Har du kulor så flyg till Los Roches eller ta en båt till Cubagua över dagen. På huvud ön i övrigt är vinden inte alls som på sydkusten. Vet att det är en del kitande på La Restinga Norr sida.

    Hälsar
    Jens

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Isla de magarita 2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.