Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Isla Margarita

  • Isla Margarita

    Publicerad av pellen på 18 mars, 2002 vid 07:35

    Hej på er.
    Ni som har varit till Isla Margarita. Hur reste ni? Rekommenderar ni en resa dit? När är bästa tiden att åka?

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 mars, 2002 vid 16:19

    Tjena!

    Jag var där för två somrar sen. Att flyga t/r Caracas och sedan inrikesflyg ut till ön är ganska prisvärt. Om jag inte minns fel kostade det runt 500 spänn att flyga till Margaritha från Caracas, det var dock utan prylar. Ett annat alternativ är att ta buss några timmar till kusten och sedan färja.

    Istället för att bo i el Yack eller vad stranden hette valde jag att bo i stan främst på grund av prisskillnaden. På morgonen tog jag sen buss till avfarten mot flygplatsen och därifrån taxi för två dollar till stranden.

    Trevlig resa

    //Andreas Öhrnberg
    a_o@post.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 april, 2002 vid 18:26

    Isla Margarta är ok om du gillar plattvatten och skall nöta in de senaste freestylemanövrarna, räkna inte med några vågor. Jag var där ett par dagar förra året strax innan jul. Det blåste 6,0 till 4,5 varje dag. Boende i El Yaque gick att hitta från 10 US$ (väldigt enkelt!). Billigt flyg dit går att fixa från Kastrup med den danska charterfirman Falk Lauritsen. Jag betalade ca: 5000 tor direkt till Isla Margarita, men har sett restplatser för 2995 dkr för 2 veckor och 3995 dkr inkl hotel. Färja till fastlandet tar 2-3 timmar där kan du utforska bla amazonas, orinoccodeltat, gran sabana och anderna -en hel del intressant altså. Räkna med en budget på ca: 300kr per dag om du är lite ekonomisk och kan tänka dig att bo enkelt. Dessutom erbjuder Venezuela kanonfiske efter bonefish och tarpon -kolla nätet om du är intresserad.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2002 vid 14:20

    Var där 1991 då FANNS DET KNAPPT några hotell, dock blåsigast vid el yaque men platt vatten och långgrunt.
    Det finns grymma vågor på flera ställen runt ön med bra med vind. Området kring el acua ar bra (stoora VÅGOR). Var där i februari då bäåste det som attan (4.5m^2 segel)
    /kristoffer

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Isla Margarita

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.