• Isläget?

    Publicerad av nordgren på 17 mars, 2004 vid 11:49

    Hallå är det några Vänersurfare som varit ute än? Är det isfritt någonstans? Man är ju lite sådär lagom dundersurfsugen nu! smile.gif
    Måste hitta fritt vatten att ge mig ut på snart! crazy.gif

    nikke svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • ove_j

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 15:47

    Jag gick upp på taket nyss och kollade. Ser bra ut, isen har spruckit upp idag. Dock är det is inne i vikarna som jag såg, så åk till Mörudden om du har en isbrytare smile.gif Saknar du isbrytare så åk längre ut på Hammarö där det ser ut att vara isfritt in till stranden (jag ser bara västra sidan av Hammarö)

    11,2 från sydväst nu vid Klacken

    Måste ordna takräcken till bilen så det går att lasta…

  • nordgren

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 17:34

    Grymt, ring mig nån dag när du ska ut och prova utrustningen! smile.gif

  • jfk

    Medlem
    17 mars, 2004 vid 20:57

    Tjena! Jaså, ni är på G alltså, själv så dröjer jag nog ca en månad innan jag vågar mig i. Ser trist ut med isläget här i Krisrinehamns trakten. Har inte kollat sedan i helgen iofs, det har väl tagit bra på isen de senaste dagarna.
    Jaja, det är hur som helst nära nu!
    JFK

  • nikke

    Medlem
    18 mars, 2004 vid 00:08

    Nä men se, en kristinehamnsurfare! Har hört att spotsen hos er är bra, riktigt bra. Alla fall om man gillar sandstränder! 🙂 Är det många som surfar däruppe, Windsurfare/kitesurfare?

  • nordgren

    Medlem
    18 mars, 2004 vid 10:55

    Japp det tar fint nu, strålande sol och 11 grader varmt! Fan det är så att man går i t-skirt nu!
    Jag övervägde på att försöka ta premiären idag, men det blåste lite dåligt 6-7 m/s… frown.gif
    men det är ju så fint väder så man måste nästan…

  • jfk

    Medlem
    19 mars, 2004 vid 23:27

    Hehehe, nej vi är väl inte SÅ många (vad jag vet). Men kanske uppåt 5-10 regelbundna seglare med lite nyare utrustning. Skall ärligt säga att jag inte vart på mer än ett ställe, Ölmeviken, och det är nog inte ett värst bra ställe egentligen. Men jag och kompisarna har ALLA grejer 10 m från vattnet i en låst bod, med en STOR gräsmatta i lä till riggyta. Så det är ett väldigt praktiskt ställe iaf. I sommar skall vi väl iaf vidga vyerna med några surfresor… Hoppas jag…
    Snart börjar säsongen, äntligen.
    JFK

  • nikke

    Medlem
    19 mars, 2004 vid 23:54

    Låter bra det! Ni får se till att komma till karlstad/hammarö och surfa vett jag!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.