Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isläget runt stockholm?

  • Isläget runt stockholm?

    Publicerad av gustav-s på 27 februari, 2009 vid 09:52

    Hej,

    Vilka sjöar är fortfarande säkra för lite snösurf/kite? Har ju varit runt nollan nu ett par dagar med ganska mycket snö på isen. Lördag ser fin ut med sol om det kommer lite mera vind.

    /Gustav

    gur svarade 15 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sinclair

    Medlem
    27 februari, 2009 vid 10:26

    @Gustav S 532752 wrote:

    Hej,

    Vilka sjöar är fortfarande säkra för lite snösurf/kite? Har ju varit runt nollan nu ett par dagar med ganska mycket snö på isen. Lördag ser fin ut med sol om det kommer lite mera vind.

    /Gustav

    Var ute i går på Situnafjärden tillsammans med 10 tal isjakter. Isen är fortfarande tjock, dock var isen inte den bästa på grund av snön. Men fortsätter det att vara lite varmare så smälter snön och det blir kanonis. Tror det dröjer ett tag innan det börjar bli tunn-is på Sigtunafjärden.

  • trimmarn

    Medlem
    27 februari, 2009 vid 17:09

    Jag var på Dreviken idag. Ganska slaskigt under snön. Jag körde med kite/snowboard. Helt ok.

  • jps

    Medlem
    28 februari, 2009 vid 15:55

    Körde ett antal timmar på skare / skrovlig is vid Hägerstenshamnen idag.

    Testade min ombyggda Salomon AK Rocket för första ggen. Byggde den 06…

    Den gick bättre än förväntat faktiskt. En hel del spännande spinouter blir det förstås med två grunda fenor bak som detta bygge har. Men det är ju bara kul! 🙂

    Skulle ha blåst lite mer bara. Imorgon kanske?

  • gustav-s

    Medlem
    28 februari, 2009 vid 19:10

    Kajtade på Baggensfjärden i Saltsjöbaden idag. Tillräckligt tjock is med lite snö på, perfekt för kite med skidor.

  • gur

    Medlem
    2 mars, 2009 vid 20:13

    la i 2 bojstenar i mälaren i helgen, var 38 cm kärnis mellan färingsö-hässelby.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isläget runt stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.