Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Issegling i Stockholmstrakten lördag 29/1

  • surfen

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 15:55

    Det vet jag faktiskt inte. Tyvärr, den här har jag lånat! Men den är tillverkad av FIBERSPAR/USA. Men prova med att höra med Wallens, för den jag har lånat den av säljer North segel här i uppsala så den kan komma därifrån…

  • jesse

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 17:37

    Jag är imponerad! Tråkigt bara att du aldrig kommer att få uppleva den farten på ofruset vatten. He he cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 18:33

    Svar till:


    Läcker bräda, var får man tag på en sån?

    [/ QUOTE ]

    Jag tillverkar sådana dock med själva brädan i vattenfast plywood istf plast, fö är den 20cm kortare, priset verkar hamna strax under 4000:- Bilder kommer när den är klar!

    Booze!

  • argulander

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 19:13

    Var på Sörfjärden idag, helt otroligt, 5-6 m/s glansis 12 cm tjock, farligheter fanns men långt från startpunkten. Vg se ny tråd med vägbeskrivning och bild från idag 1/2. Vi var 3 Skimbat 1 Draksegel och 2 DN-jakter. Underbar dag i solen på den vidsträckta glansisen.

    MVH Klas

  • gurra1978

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 19:20

    Har du inga bilder på när någon gör ett feting hopp och lyfter med en skimbat. Man har ju sett det på reklamfilmen för skimbat eller vad det nu heter. Det vore skoj att se. Finns det möjlighet att prova på någon gång någonstans. Det vore kul att testa. Jag tycker de kostar fruktansvärt mycket med en skimbat, ligger ju runt 7000 kr eller nåt. Kan ju aldrig vara värt det, eller?

  • surfen

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 20:00

    Ja du Jesse, håller du dig hemma i sommar så ska du få se på fart.grin.gif

  • jpeter

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 20:16

    det är inga problem att lyfta med en kitewing. vi tog lite bilder & filmklipp fårn sörfjärden igår. jag vet inte om det blev speciellt bra och dessvärre sitter kameramannen på för dålig uppkoppling för att kunna ladda upp det.

  • argulander

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 21:19

    Tyvärr har jag inga bilder på fetinghopp på isen, men det går utan tvekan att hoppa. Det brukar inte vara några problem att låna Skimbat= Kitewing en stund när vi är ute, i morgon är vi således på Sörfjärden. Du kan få ett telefonsvararnummer om Du skickar ett privat meddelande till mig via Steffo, där berättas var vi håller till,(vill inte sprida det hur som helst eftersom det bara är en linje, att märka är också att vi inte tar ansvar för eventuella farligheter på isarna, kunskap och säkerhetsutrustning samt sällskap är av nöden) några är ute praktiskt taget varje dag som går, 51 isseglingstillfällen denna säsong hitills, 80 st förra säsongen. Priset vet jag inte om det är helt orimligt, vad kostar ett vindsurfingsegel med rigg?

    MVH Klas

  • booze

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 22:21

    Svar till:


    Svar till:


    Läcker bräda, var får man tag på en sån?

    [/ QUOTE ]

    Jag tillverkar sådana dock med själva brädan i vattenfast plywood istf plast, fö är den 20cm kortare, priset verkar hamna strax under 4000:- Bilder kommer när den är klar!

    Booze!

    [/ QUOTE ]

    Sorry!! glömde logga in!!

    Booze!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 februari, 2005 vid 00:23

    Tjena! Is-surfing i UNT (Uppsala Nya Tidning) idag den 2 februari! Hittade den inte på unt.se tror inte att den är upplagd. det var iof bara en liten notis med en is-surf bild där jag står omnämd med namn. men ändå! det var väldigt skojigt tyckte jag!! laugh.gif

  • jpeter

    Medlem
    5 februari, 2005 vid 17:18

    Så här ser det ut Gurra, inget fetinghopp men ett skutt =) Bara det blåser tillräckligt så kan man hoppa så långt man vågar. http://hem.passagen.se/arnfil/peter/film-kitewing.mov

  • gurra1978

    Medlem
    5 februari, 2005 vid 17:53

    Länken fungerar inte! frown.gif

  • nordgren

    Medlem
    6 februari, 2005 vid 00:37

    Högerklicka och spara som mål.

  • surfen

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 18:03

    Idag svarar jag mig själv, vill bara tala om att jag kom upp i 82,3km/t idag!!!!!! Det känndes på alla sätt och vis. Gjorde en head dip, tur att Mc hjälmen var på för det tjongade bra mot isen när jag for omkull. Vilken tur att prylarna håller wink.gif

  • boman

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 18:12

    oops det var inte illa! den bräda verkar vara grymt stabil inte dåligt med sådana farter på en svängbar farkost. Har du prövat på en lay down 360 i den farten wink.gif
    Nu har vi änligen fått bra is här i Roslagen och i morgon så ska det blåsa, vi får se var min gps kan komma upp i

    Isa på!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Issegling i Stockholmstrakten lördag 29/1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.