Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Issurf imorgon (08)?

  • Issurf imorgon (08)?

    Publicerad av jps på 21 februari, 2009 vid 18:53

    Ser ut att blåsa rätt OK för första ggen på ett bra tag 🙂

    Vet inte riktigt vart det ska bära bara. Rak sydlig vind.

    Baggensfjärden?

    Näsby Park?

    Ullnasjön?

    Annat ställe?

    Vore kul att höra vart ni andra är på väg med era brädor och soppslevar. + Givetvis om någon kan berätta något om isförhållandena per plats ovan.

    surfen svarade 15 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kinetic

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 19:38

    Drevviken för min del om jag får bilen att lira tillräckligt bra….

  • jesse

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 20:26

    Ekoln i Uppsala kommer att gå av. Perfekt vid sydlig vind. Vinden har fritt vatten (is) i 6 km nere vid Skarholmen. Ekoln har ca 2-3 cm skare vilket Piraten går riktigt bra på. Inte så lämpligt för 4-medsbrädor och soppslevar är jag rädd. Tyvärr så kommer jag nog vara själv då jag är den enda med Pirate i Uppsala! ???

    Jag vet att minst två killar från Uppsala med Hibiernabrädor kommer att köra på Skarven utanför Sigtuna.

    Ska bli jävligt skönt att komma ut igen. Pumpa lite puder kanske? : )

  • schnitzler

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 21:59

    jag kommer köra edsviken i sollentuna med piratebräda och kitewing. är där från 11 frammåt.

  • jps

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 16:14

    Det blev ett par timmars snöplogande runt knuten (Hägerstenshamnen) för min del.

    Rejält jobbigt och trögt i all blötsnö. Rätt kul i alla fall.

    Återigen: F-n ta alla pimplare som bara måste borra hål överallt! Hmmm få se nu. Det nappar inte i detta hålet men om jag borrar ett till en meter från detta då funkar det nog… Suck…
    Multiplicera detta beteende med 5-10 gubbs under en dag = en sjuhelvetes massa hål i isen som man inte ser sedan när snön ligger ovanpå.

    Finns det några sjöar utan fisk och fiskare?

  • electric

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 19:52

    @JPS 531759 wrote:

    Det blev ett par timmars snöplogande runt knuten (Hägerstenshamnen) för min del.

    Rejält jobbigt och trögt i all blötsnö. Rätt kul i alla fall.

    Återigen: F-n ta alla pimplare som bara måste borra hål överallt! Hmmm få se nu. Det nappar inte i detta hålet men om jag borrar ett till en meter från detta då funkar det nog… Suck…
    Multiplicera detta beteende med 5-10 gubbs under en dag = en sjuhelvetes massa hål i isen som man inte ser sedan när snön ligger ovanpå.

    Finns det några sjöar utan fisk och fiskare?

    Jag körde med min gamla Wintersurfer och 4 kvm segel vid Sandvikens brygga på e.m. Det gick perfekt – snön bromsade bara mycket lite; faktiskt lagom för att kunna pressa utan att det gick alltför fort 🙂

    Beträffande pimpelhålen så är det terapi och inte för att det nappar bättre på ett nytt ställe. Hur jag vet det? Jo, en fiskare (tillika vindsurfare!) jag känner råkade försäga sig. Han berättade att dagsransonen är ca 30 pimpelhål.

    /Lars

  • schnitzler

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 21:30

    härlig dag på edsviken. Sol, blankis, 10m/s, picknickmackor och den klassiska Jula-overallen.

    lite överdrift kanske, men kul var det!

  • surfen

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 05:26

    Kapar lite, och lägger till några bilder från Uppsala/Ekoln Jesse ute och leker med Piraten. Perfekt väder för dom där brädorna nu, tyvärr så droppade vinden lite.

    surfen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Issurf imorgon (08)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.