Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Issurf stockholm

  • Issurf stockholm

    Publicerad av tryggen på 15 januari, 2010 vid 18:35

    är sugen på issurfing i stockholm är det någon mer som ska ut
    lördag eller söndag och vart finns det bra is utan för mycket
    snö. (ålarenset det var ju spännande sist med isknak är du på eller?)

    bicless svarade 14 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • alarenset

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 08:36

    ja är på, hägernäsviken blir perfekt på söndagens prognos.
    frugan har fått ny planka och jag har precis packat upp min gps som tomten gav mig…. ska bara klura ut hur den funkar…

  • tryggen

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 09:41

    Hägernäsviken funkar det med isbräda är det inte för mycket snö?
    Som alternativ har vi baggen där är det nog mindre snö.
    Isbräda mot planka=kul.

  • nonnos

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 17:50

    Jag testar gärna mitt nya bygge på Hägernäsviken, men som tryggen frågade inte för mycket snö på isen? Baggen ligger?

  • jps

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 19:26

    För min del blir det nog premiär för säsongen imorgon nu när det äntligen blåser.

    Första frågan: Baggen eller St. Värtan?

    Andra frågan: På vilken plats på dessa ställen i så fall?

    Är det någon som varit ute och rekat som vet hur isarna ser ut?

  • tryggen

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 20:35

    Provar med baggen, tror att det är mindre snö där.
    Är där vid 12 rycket.
    Lämplig plats att utgå ifrån borde vara Pålnäsviken (Pålnäsvägen).

  • alarenset

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 21:10

    jag är vid hägernäs från 10:00, tar med grill å körv… det går bra att köra pirate bräda men omöjligt med mina hembyggen.

    hoppas det blåser nu bara.

  • boman

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 14:27
    tryggen;595193 wrote:
    är sugen på issurfing i stockholm är det någon mer som ska ut
    lördag eller söndag och vart finns det bra is utan för mycket
    snö. (ålarenset det var ju spännande sist med isknak är du på eller?)

    Om man gillar skärgård öppna fjärdar och lite spänning så kan jag rekomendera Blidö och Bromskärsbrygga, alt. Björkuddsbadet (Blidö) om det är för mycket långfärdsåkare på parkeringen vid Bromskär.

    En chans på 10 år! nu ligger isen ut till svartlöga och nästa helg rödlöga… snön som låg blåste bort idag.

    Isa på 🙂

  • trimmarn

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 15:00

    Vi var 3st på drevan vi körde 5.3 och 5.7 lite byigt men helt ok. Fullt ös mellan kl.11-14. vi körde alla med pirate och höga fenan. Riktigt skön dag iaf.
    peder

  • argulander

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 16:04

    Vi var 17 st Kitewing idag på Gränöfjärd, utgångspunkt södra Tyresö. Perfekt is och bra vind, toppendag. OBS det finns en del farligheter. Lyssna på 08-744 99 98 för mer info.

    Klas

  • feg

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 16:26

    Brorsan (Markus) och jag körde våra pirate-brädor med 5.9 i nästan överriggad vind på Mälaren. Rakt över Norra Björkfjäden och sedan Björkfjärden dvs rak SSV från Bålsta till Ytterholm tur och retur.
    Fågelvägen är det ca 1 mil enkel väg men eftersom vi hade sällskap med skridskoåkare och seglade fram och tillbaka samt runt omkring en hel del skulle jag gissa att vi gjort 5 mil eller nåt. 🙂

    Isförhållandet var knackhård 20-30 cm kristallklar is med omväxlande ett tunt snölager, toppig frost eller helt blankt. Helt otroligt lite sprickor i isen, som om den frös över en natt och sen fått ligga ifred.

    Hade gärna haft lite mer snö så det blir möjligt att svänga lite tajtare. När fronten på brädan hasar över blankis blir svängradien stooor.

    /Jocke

  • nonnos

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 20:16

    Hur var isen på Hägernäsviken idag? Jag kom tyvärr inte ut pga att jag inte är helt frisk.

    Funderar på att kanske testa lite imorgon, om det inte är på tok för mycket snö på Hägernäsviken för ett hemmabygge?

    Har ni tips på vart man parkerar?, är lite lost sen det byggdes där nere…

  • callevader

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 21:16
    argulander;595357 wrote:
    Vi var 17 st Kitewing idag på Gränöfjärd, utgångspunkt södra Tyresö. Perfekt is och bra vind, toppendag. OBS det finns en del farligheter. Lyssna på 08-744 99 98 för mer info.

    Klas

    Hallå Klas kul att ni fick en bra dag. Hur mycket drag/vind hade ni?
    Själv körde jag och 2 gubbar till på Baggens norra del
    med 5.5.or och skidor. Vi skottade upp en liten ramp och fick till några hopp.
    Vinden var lite till och från med bra drag då den kom.
    Calle

  • surfen

    Medlem
    17 januari, 2010 vid 21:26

    Vi var tre Hibernor från Uppsala som åkte till Bro/Smidö fem timmar med kanon förhållanden, 1cm snö till att bara vara lite frostnypen, något byig vind, isen var bra men något skrovlig när man kom ut en bit.
    Kanondag.

    //surfen

  • vind

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 15:50
    argulander;595357 wrote:
    Vi var 17 st Kitewing idag på Gränöfjärd, utgångspunkt södra Tyresö. Perfekt is och bra vind, toppendag. OBS det finns en del farligheter. Lyssna på 08-744 99 98 för mer info.

    Klas

    Vi hade en galen vingade eftermiddag på inre Erstaviken (ja lördagen ut mot Svartlöga var också en vingad utmaning). Svart sammet, men en del drvina snöfläckar. Var Granöfjärden helt avblåst, kan den klara ett par lätt dagars drivsnö som verkar stå på tapeten utan att tappa stilen ?

    Uff

  • stefanlindmark

    Medlem
    18 januari, 2010 vid 17:02

    Soppslevade på Trälhavet. Körde 7.2 kvm som gav hur mycket acceleration som helst. Mitt 5.8 satt på någon form av isskateboard, men jag hade lite trixigare att få fart på den…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Issurf stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.