Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    3 november, 2018 vid 17:43

    Hejjjjjj! Det har kommit en stor bomb av vind sista dagarna, idag bestämde mig att inte går ut pga det blåste upp till 19 m/s och medel vind var 15m/s men framförallt super stora vågor där ute. Jag kunde säker hantera vinden idag men vill njuta om min planing och försöker jippa så mycket så möjligt just nu istället att kämpa 2-3 timmar med super stark vind (har redan testat på Torö förra året med 160 lt bräda och 20m/s ahahahah Helt galet av mig men det var min första gång där) Iaf det var så fint idag att kolla på Cabezo alla änglar som flög så högt och alla framåtloop. Det är så fint bara att titta på de riktiga duktiga surfare och bli bara inspirerad!!! Imorgon blir vindsurf för mig istället och det ska blåsa upp till 13m/s
    Stay tuned!!!!
    https://youtu.be/WlmBIZPwg6A

  • hakuna

    Medlem
    6 november, 2018 vid 14:00

    Sheeit! One foot bakåt och delayed forward. Mäktigt!

  • mrquality

    Medlem
    13 november, 2018 vid 21:45

    Hej! Här i El Medano vatten är aldrig platt, men det är bra för framtiden när jag kommer att vindsurfa hemma. Ett par gånger till och planing jippen blir klart! Sist körde 4 timmar no-stopp. Lägger upp lite bilder. Vet ej varför men jag måste alltid skriva någon text på bilder som jag lägger upp samtidigt kan inte lägga upp flera samtidigt, någon som vet hur ska jag göra?

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    13 november, 2018 vid 21:52

    Planing jibe action

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    13 november, 2018 vid 21:53

    Fast tack 1

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    13 november, 2018 vid 21:54

    Fast tack 2

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    13 november, 2018 vid 21:56

    El Medano

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    13 november, 2018 vid 21:57

    planing

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    6 december, 2018 vid 22:50

    I lördags var 42.2 km distans på vatten i 4 timmar drygt. Det var väldig fina repor!!!!Har börjat blir bättre och bättre och snabbare under planing och håller på att träna planing jipp.
    https://youtu.be/3PNrmP9KpSw

  • mrquality

    Medlem
    6 december, 2018 vid 23:01

    Vinden har kickat igång igen idag och ska fortsätta imorgon. Jag testade för första gång en freeslalom bräda (Fanatic JAG) men det var lite svårare a komma in i stroppar, men ner lyckades var inne är super snabbt och ibland okontrollerat ahahahah Efter en halv timme byte jag till min älskade JP Magic Ride och blev 25km distans i 2.30 minuter. Havströmm var stark idag och vinden var byig, upp till 12.5 m/s. Imorgon ska jag träffa Nico Prien (GER-7) och snacka lite om vindsurfing m.m.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    6 december, 2018 vid 23:05

    I år har ignen problem med kyla och våtdräkt handskar men har börjat ha problem med mina händer ahahhaha

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    7 december, 2018 vid 23:51

    Som sagt idag träffade Nico Prien GER-7 och pratade lite om vindsurfing. Frågade honom hur många km kan man köra under en timme träning och han sa 40 km ungefär vatten ahahaha, helt otroligt! Kollade de perfekta jippar som han gjorde och försökte tagga mig på att börja träna på planing jipp.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    8 december, 2018 vid 14:48

    Sen i lördags har jag kört 95km på vatten och har precis börjat öva att jippa i planing, svårt ner vatten är aldrig platt men jag “måste” klara den! Lyckades en jipp men batteriet på kamera var slut så syns inte på video.Vågor och havsströmm gör svårt att flippa segel.
    https://youtu.be/um-400i45gA

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    10 december, 2018 vid 11:48

    Sen i lördags har jag kört 95km på vatten och har precis börjat öva att jippa i planing, svårt ner vatten är aldrig platt men jag “måste” klara den! Lyckades en jipp men batteriet på kamera var slut så syns inte på video.Vågor och havsströmm gör svårt att flippa segel.

    <iframe src=”https://www.youtube.com/embed/um-400i45gA?feature=oembed&wmode=opaque&showinfo=0″ style=”border: none” allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” name=”fitvid3″></iframe>

    Tips. Det ser ut som att du har den främre handen för långt bak när du släpper den bakre handen i jippen. Prova att flytta fram den mot frontbeslaget innan du flippar seglet.
    // J🤙

    Svara på: Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    10 december, 2018 vid 20:01

    Tips. Det ser ut som att du har den främre handen för långt bak när du släpper den bakre handen i jippen. Prova att flytta fram den mot frontbeslaget innan du flippar seglet.

    // J🤙

    Tack så mycket för tipsen, jag ska försöka det nästa gång! Jag ska också ha fram armen mer rak.

    • Detta svar ändrades 5 år, 4 månader sedan av  mrquality.
Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.