Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag älskar vindsurfing!

  • Jag älskar vindsurfing!

    Publicerad av mag på 11 juni, 2006 vid 20:58

    Drog till Danmark lite på chans förra helgen, nationaldagshelgen, och prognosen såg ok ut men inte mer. MEN tusan vad bra det blev!!!

    Efter en seg, regnig resa genom Skåne, Själland och upp mot Hanstholm började träden fladdra till slut. När vi klev ur bilen på lördag förmiddag blev det plötsligt sol och solen och vinden stannade hela helgen.

    Dag 1 Hanstholm 🙂
    En klassisk dag med ökande vind och vågor under dagen. Alla som varit där vet hur bra det är på västlig kuling. Först 5,0 i 2 timmar, sedan 4,5 och slutligen 4,0 med låååånga gorillaarmar på slutet. 6 månader sedan jag seglade med vind från babord men det gick hyfsat. Lagom med folk och go stämning.

    Dag 2 Hvide Sande Havstokken 😀
    En riktigt grym dag. Åkte dit redan på natten för att vara först på vattnet. Det hade vridit under natten med samma fina 4,0 vind och det var ren sideshore från höger. Inget folk nästan alls på morgonen. En av mina bästa dagar i Danmark på väldigt länge och vind från favorithållet. En bit ner i viken var vågorna både störst och renast. Några vågor gav hundratals meter långa rides med uppåt 10 svängar på spegelblanka vågor. Fan, det var lika bra som Kanaha första timmarna. Och högst 5 seglare eftersom alla tyskarna ska segla hand i hand och inte många gillade sista brytet, ibland 2 meter på grunt vatten med en rejäls ström. Men det brytet var som gjort för aerials!!! Det var emellanåt folkvandring och lemmeltåg tillbaks med dem som hade flutit iväg med de starka strömmen. Och en mast eller två gick av i samma sistabryt. Vinden avtog och vrev tyvärr ner mot väst lite senare men då orkade jag inte segla mer heller. OCH, sade jag förresten att solen sken!

    Dag 3 Hvide Sande Fjordsidan 🙂
    Carin hade köpt stor bred freeride bräda att lära sig på. En JP. Jag har inte seglat så stor bräda på 20 år! MEN jädrans vad kul vanlig vindsurfing kan vara nuförtiden, till och med på fjorden. Jag trodde inte mina fötter när jag drog iväg med 5,5 seglet och smattret under fötterna. Tänk om vi haft dessa prylar på 80-talet!!! Och Carin bara klev upp och drog iväg hon med!! Perfekt nybörjarställe, Nordstranden och en fin shop. Och solen sken.

    Dag 4 Hvide Sande Fjord 🙂
    En upprepning av dag 3 med lite mindre vind men solen sken och vi bara njöt. Vanlig vindsurfing när den är som bäst!

    Tänk vad livet och vindsurfing kan vara underbart!!!

    bilden kommer kanske senare, till och med en på Lars K som dök upp mitt i solen och vågorna! En vinnare han också mao!

    /Magnus

    mag svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • el_duderino

    Medlem
    11 juni, 2006 vid 21:01

    Låter trevligt,
    men detta är ingenting man vill höra just nu i början på sommaren när man vet att det inte kommer blåsa ordentligt på 3 månader!! 😉

  • lars_k

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 06:09

    Härligt Magnus! Kul att träffa på dej i blåsten. Vilka dagar vi fick!
    Grymt att vi har så fina förhållanden på nära håll, bara en simpel båtresa bort…
    El_dude..ingen vind i sverige på 3 mån? Kolla DK på onsdag! Synd att man ska jobba bara…eller ska man det? 😉

  • basse

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 09:36

    @Lars_K]Synd att man ska jobba bara…eller ska man det? )[/QUOTE wrote:

    Nääe.. nu börjar man ju fundera på det också… fan då….

  • mag

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 09:55

    Danmark er dejligt!!
    Ska danskarna få en lika bra sommar som förra säsongen då de hade kuling flera dagar i veckan medan vi hade pyspunka hemmavid?

    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 10:19

    Detta är en ganska vanlig vädersituation när det kommer ett lågtryck.
    DK får allt, vi får i bästa fall en liten fjärt.
    Basse… Skagen-över-dagen eller??? 😉

  • mag

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 19:39

    Vill du bli mer sugen??? 😉
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    12 juni, 2006 vid 20:08

    Tycker jag ser lite för relaxerad ut med tanke på skummet som jagar mej… 🙂
    Släng gärna in fler bilder om du har! Från Hvide Sande? Jag hann inte med att fota innan vi åkte hem…

  • mag

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 13:52

    Den dagen ville jag hellre segla än fota så det blev inga bilder från HS. Du skulle sett vågorna på morgonen oj oj oj!!! Men jag ska lägga in ett par bilder till från Middles ikväll.

    /Magnus

  • mag

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 19:39

    En bild till från Middles!
    En vecka som denna kan man behöva inspiration, eller hur?
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    13 juni, 2006 vid 20:26
    Mag wrote:
    Den dagen ville jag hellre segla än fota så det blev inga bilder från HS. Du skulle sett vågorna på morgonen oj oj oj!!! Men jag ska lägga in ett par bilder till från Middles ikväll.

    /Magnus

    Jodå. Vi var på vattnet redan vid 10-tiden i Hvide Sande då det gick masthögt på musselreven där ute. Duger gott det! 🙂
    Hade jag bara varit aningen mer vansinnig hade jag bokat in mej över dan imorgon. Kan nog bli 4.5, eller iallafall 5.3 och minst gubbhögt i Hanstholm…

  • mag

    Medlem
    14 juni, 2006 vid 20:24

    Kul för er, jag såg er inte i början nämligen. Hoppas på fler sådana helgen! Då blir det plattan i mattan på bussen, vi är där på 6 timmar.

    En bild till från dagen i Hanstholm. Skaplig koll i luften och skön logohöjd på vågen utanför!!! Kolla masttoppen bakom. Hoppet är inledningen på en hööög bakåtloop som han satte klockrent.

    Med modem går det inte fort att ladda ner bilder! 🙁
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 04:38

    Det blir fler sådana helger. DK levererar. Och DMI stämmer mkt bra dan innan. Så vi ses nästa gång! 🙂
    Fina bilder. Bara att spara ner på HD:n!

  • basse

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 06:29

    Det verkar ju dröjja innan ni kommer ses grabbar… men då kommer ni se mig med! Jag bokar en plats i Audin nu direkt Rille, eller kanske bjuder du på ett lyxåk sponsrat av Volvo……

    Står inte ut med detta… måste snart handla nya prylar för att tillfredställa mig lite. Men säg inte det högt för då får jag skit hemma… he he

    Rille.. Har du kört nya freestylern än förresten?

  • lars_k

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 06:46

    OK. Häng på! Får fixa en najs V70 nästa gång.
    Jag har inte mer än klämt på plankan. Tänkte, bara för att testa, sticka ut med den i DK men med 4.5 och logohögt kändes 65 cm bredd inte riktigt rätt. =)

  • mag

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 10:39

    Jag har lite fler bilder men med moden blir det inget mer nu. Dessutom måste man beskära och försämra kvaliteten för att överhuvudtaget få hit dem. Därav att de är lite suddiga och små.

    Vi ses!
    Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag älskar vindsurfing!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.