• Jag e fast!

    Publicerad av surferic på 5 december, 2001 vid 10:11

    Skaningarna har nu lurat pa mig ett set Core contour stroppar. Jag ar sald, maste nu till Suntrax och kopa ett set till freestyle bradan ocksa. Dessa omtalade stroppar finns pa Suntrax i Tableview, Sydafrika for ca. 450kr/setet.

    dude svarade 22 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2001 vid 10:44

    Bra pris!
    Jag skickade efter 4st core framstroppar till formulabrädan från surfstore kostade 1000:- men det var det värt.
    Kanske blir det till våg brädan åxo.

  • larry

    Medlem
    5 december, 2001 vid 12:20

    …….men kan nån beskriva vad som är så bra med dessa “jävla” stroppar? Finns det nån bild på dom? Är det nån som har någon länk? Kan någon beskriva fördelarna?

    Jag tycker att de flesta stroppar jag testat har funkat bra så jag är mycket nyfiken på vad jag har missat.
    Kom igen nu! Ge mig en förklaring på myten core conture.

    /L

  • krille

    Medlem
    5 december, 2001 vid 13:57

    så här ser dom ut….
    /Krille

  • larry

    Medlem
    5 december, 2001 vid 14:17

    Tack krille!
    Ser dock ut som ett par vanliga stroppar i mina ögon.
    Vad är hemligheten?
    /L

  • dude

    Medlem
    5 december, 2001 vid 17:14

    Tjenare LARRY!

    Jag är en utav dom som har en uppsättning till vågbrädan. Den största fördelen tycker jag är att dom håller sig upprätta. Det är bara att sätta in foten i stroppen, utan att böka för att rätta till stroppen. I och med att stropparna är fabriksformade så som dom sitter bäst tenderar dom att komma tillbaka dit också efter att du sparkat på dom, ställt dig på dom eller i fall att en fotstroppsskruv blivit lite lös.

    Det andra positiva är för dom som använder dojor och vill få in foten lite längre. Dom går att göra så pass stora så att mer än tårna kommer in i stroppen.

    Den sista fördelen är att framstropparna är formade för att få en större anläggningsyta mot ovansidan av foten. Det gör att i alla fall jag inte måste trycka eller dra med tårna så mycket för att stanna i stropparna i hopp. Jag kan dra en parallell till rätt nya men dåliga standardstroppar som satt på hyrbrädor vid El Medano på Tenerife några veckor sedan. Stropparna punktbelastade ovansidan av foten. Det var mindre bekvämt och gjorde ont efter några timmar. Det var svårt att hålla sig kvar i stropparna i hopp. Stropparna kändes mer som ett vadderat snöre över foten. Eftersom jag vill framåtloopa är det rätt viktigt att fötterna håller sig kvar i stropparna, vilket just contour-stropparna gör.

    VH,

    Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.