Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag tror dom ljuger. Skojas med oss lite grann

  • Jag tror dom ljuger. Skojas med oss lite grann

    Publicerad av ola-h på 20 maj, 2000 vid 14:06

    Vad är det för typ av katt-och-råtta-spel som metereologerna spelar med oss. De borde veta att vid det här laget är alla av vårt släkte minst sagt deperata. Tillräckligt desperata för att en antydan on tvåsiffrigt vindhastighet (i m/s, då) skall få en att börja ställa in planerade träffar, packa grejorna på bussen och berätta för föreläsare, elever och arbetskamrater att man kanske inte dyker upp på tisdag (eller vad det nu blir för dag). Helt enkelt planera om hela den närmaste tiden av ens liv.

    Nu har dock metereoligistrna (som jag nu föredrar att kalla dem) börjat med den grymma leken att hela tiden säga att det inte blåser imorgon, men att det nog blir bra om tre-fyra dagar. Detta upprepas i stor sett varje dag. En iterativ process utan slut. En oändlig rekursion. Vägen mellan hopp och förtvivlan rapporteras vara hel igenkorkad av surfare, alla med något galet i blicken, spanande efter vita gäss i minsta vattnsammling.

    Ola H.

    anonym-anvandare svarade 23 år, 12 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • tedan

    Medlem
    20 maj, 2000 vid 14:41

    Jo de suger… Först planerar man helgen full med surf sedan visar det sig blåsa piss.. Då kommer den djupa deprissionen… Och så håller det på.

    Skärpning!

    Mvh Tedan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2000 vid 16:22

    Bara att skaffa stora grejor och flytta till västkusten, jag har seglat varenda dag denna vecka med varierande storlekar, 5.7-10.4…

  • voodoo

    Medlem
    20 maj, 2000 vid 17:21

    Ljuger eller skojar … Jag tror att dom inte har en j…a aning på SMHI om vad som är på G just nu.
    Man blir ju lika besviken varje gång när dom lägger ut en bra prognos som sedan floppar totalt!! Dax att försöka sluta lyssna på vad som är på gång och istället passa på när man VET att vinden finns där.
    WINDADICTIVE JUNKIES är nog ett lagomt passande namn för oss som lider i detta vaccum.
    Bara att försöka inse att vi har de bästa dagarna framför och inte bakom oss.
    Cya ! 😉

  • racer

    Medlem
    21 maj, 2000 vid 09:27

    Jag är så lyckligt lottad så jag bor i Sveriges bästa surfstad HALMSTAD, jag har högst 10km till fyra bra surfställen för olika vindriktningar och det har ju dessutom varit vind här nästan hela veckan, seglade 5.0 och wave i onsdags och slalom 6.7 i torsdags, fredags jobbade jag länge och hann inte men lördags (igår) 7.8 och det är ju ingen som vet exakt vad som händer idag men det är ju bara ta bilen och åka en sväng och kolla. Om det är vind så hämtar man brädan eller brädorna. Nu råkar det vara så att jag är Smålänning från början och där igenom inte född och bortskämd med att bo här, utan jag åkte till kusten (Varberg och Halmstad)varje helg. Men jag har ju alltid drömt om att bo vid kusten och valet stod mellan ovannämda och det blev Halmstad. Om ni är intressearade av att komma hit och segla så kan ni kolla min sida, http://surf.to/halmstad . För att inte komma bort från ämnet så tycker jag att Dmi och Smhi gör ett bra jobb och stämmer faktiskt oftast, men som surfare så läser man 10m/s om det står 5-10m/s, och blir skitbesviken för att man inte planat när prognosen faktiskt har stämt. Jag hoppas på segling även idag och hoppas givetvis att alla konfenseglare får vind, ha det blåsigt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2000 vid 15:27

    Just det ja, seglat, INTE Surfat…….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2000 vid 15:49

    Kalla det vad du vill, jag kallar det surfa för det är vad det är…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 maj, 2000 vid 12:36

    ..men deu äe det ju bara och taä till flaskan, osså suampen !!!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 maj, 2000 vid 20:57

    Fan ta dom om dom luras denna helg kulingvarning för hela kusten.
    Varenda surfare i detta land står redo och färdigriggade inför anstormingen av vind.
    Skriv och berätta hur ni hade det och var ni seglade. Eller om det var en luring igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag tror dom ljuger. Skojas med oss lite grann

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.