Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jaha……nu funkar det helt plötsligt…..!!!??

  • dude

    Medlem
    19 maj, 2014 vid 15:31

    Okay, jag har i alla fall riggat 3.8 och 4.2 på HotSailsMauis HotRod 340 och det ser riktigt bra ut tycker jag!

    Sen riggade jag även 4.6 och 5.1 på samma mast men på 370. Det liknade som jag kört Naish Boxer 2012or på samma HotSailsMauimaster. Nedhalet dras till lagom flopp och bommen dras till lagom buk. Man använder inte enbart nedhal för att kontrollera spänning i mastfickan eller hur mycket rotation lattan över bommen har. Fördelen är faktiskt att man kan modulera att få till lite mer drag för lättvind.

    Det här är bara ett till exemplet med mer flextop än rekommendation vilket jag sett använt med bra resultat lite varstans. Powerexmaster i Simmersegel är väl ett till exempel.

    Det omvända med en mast med för mycket hard-top borde ge platt buk eller noll flopp i toppen och det kan jag inte tänka mig ger några bra egenskaper.

    Nu ska jag bara se hur bra det här fungerar ute på vattnet. Ja, annars har jag ju de rekommenderade masterna, men jag gillar ju att testa. Är det kanske resultatet av att kunna använda prylarna så sällan 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jaha……nu funkar det helt plötsligt…..!!!??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.