Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Jakten på den perfekta surfbilen – 4 nya utmanare

  • ola-h

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 13:00

    Tre brädor, 6 segel, 4 master och två bommar inuti en Renault Clio är mitt rekord.

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 14:18

    @Ola H. 365798 wrote:

    Tre brädor, 6 segel, 4 master och två bommar inuti en Renault Clio är mitt rekord.

    Haha! Här ligger man tydligen i lä. Ingen idé att utmana erfarna surfare när det kommer till paradgrenen billastning. 😀

  • canoya

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 15:42

    Utan att ha mätt varken Mondeo eller S-Max skulle jag gissa att kupén på S-Max är längre än på Mondeo. Det är rätt långt att nå längst in i bagaget och då kan ändå baksätet skjutas fram utan att benutrymmet försvinner helt. Det kan kanske rymmas en kort bräda utan att fälla framsätet.

    🙂 Då får jag ju jättebra skäl till att modernisera min brädpark med nya, korta brädor!!!:)

    /Håkan

  • adde

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 08:25

    @canoya 365840 wrote:

    Utan att ha mätt varken Mondeo eller S-Max skulle jag gissa att kupén på S-Max är längre än på Mondeo. Det är rätt långt att nå längst in i bagaget och då kan ändå baksätet skjutas fram utan att benutrymmet försvinner helt. Det kan kanske rymmas en kort bräda utan att fälla framsätet.

    🙂 Då får jag ju jättebra skäl till att modernisera min brädpark med nya, korta brädor!!!:)

    /Håkan

    Jag har kört med en wavehybrid bakom passageraren i mondeon, hybriden är 214cm (och tillsalu :D)

    /adde

  • deebee

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 19:06

    3 brädor, 7 segel, 2 bommar, 3 master, tillbehör + en passagerare.

    Skoda Octavia, de e grejjer de… (ej kombin)

    /deebee

  • fimpi

    Medlem
    24 februari, 2007 vid 17:56

    @adde 365960 wrote:

    Jag har kört med en wavehybrid bakom passageraren i mondeon, hybriden är 214cm (och tillsalu :D)

    /adde

    kan bara hålla med om att mondeon är en förträfflig packåsna. hade all utrustning i bilen med plats för en passagerare(240 bräda). tyvärr har bilen möglat

  • canoya

    Medlem
    25 februari, 2007 vid 21:11

    En snabb provpacckning gjord i S-Maxen.

    Jag kunde stänga luckan med min Mistral SLE 253 på diagonalen, på högkant (med twinserfenorna monterade, i sin coola Wallénboadbag med pysslingdödskallar), passagerarstolen ungefär i mittenläget och nosen på brädan stack fram lite mellan ryggstödet och B-stolpen på passagerarsidan. En modern bräda är väl ofta 15 cm kortare och får väl antagligen plats bättre.

    /Håkan

  • dr-masse

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 12:24

    Tack! Ååååh, där tog S-max ett rejält kliv framåt måste jag säga. Min längsta planka är 244 och jag tar alltid ur fenorna. Najs!

    Räkna, räkna, räkna… 🙂

  • basse

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 14:24

    Är det C-max’en som har löstagbara säten bak?
    Tror Adde och jag hade en sådan på Irland och fick då in 2 pers, 2 brädor, 6 segel, 5 master, 2 bommar och all annan junk. På vägen mellan Dublin och Brandon Bay var även all annan packning för 10 dagars resa för 2 personer med i bilen. Även en dubbellbag med hjul….

  • canoya

    Medlem
    26 februari, 2007 vid 14:43

    @dr Masse 366990 wrote:

    Tack! Ååååh, där tog S-max ett rejält kliv framåt måste jag säga. Min längsta planka är 244 och jag tar alltid ur fenorna. Najs!

    Räkna, räkna, räkna… 🙂

    S-Max har möjlighet att välja till en tredje sätesrad. Båda baksätesraderna fälls ned i golvet varje stol separat så att hela lastytan blir plan, om än ca 5 cm över bakluckans tröskel.

    Den är dessutom tyst och har väghållning och körglädje som man inte förväntar sig av en minibuss. Jag har den med volvoturbon på 2,5 l och den är riktigt kul att köra!!!

    /Håkan

  • ruben

    Medlem
    9 april, 2007 vid 16:31

    Det finns EN äkta Surfbuss, RESPECT, & den är till salu just nu!
    Charmig VW-77…
    Kolla in Köp o Säljmarknaden på denna sida eller Blocket…
    En fördel är x-traljusen, och coola stickers.
    Självklart har den tredelad sidoruta så man kan höra breaksen när man knoppar in på nattkvisten! Campinginredd- givetvis!
    Ruben o Anna

  • tos

    Medlem
    15 april, 2007 vid 17:59

    En VW T4 färdiginredd, med värmare.. Lyxboende för en surfare… Har bott i den säkert 6månader sammmanlagt dom senaste 5åren, också sen höst och tidig vår, funkar super. Se bland annonserna, och är du intresserad lägg ett bud som du tycker är rimligt, jag måste ha plats för nytt projekt nu !

  • fastforward

    Medlem
    16 april, 2007 vid 07:09

    SurfBILAR snackade vi om i den här tråden ja…

  • tos

    Medlem
    16 april, 2007 vid 15:45

    Jo, sorry… desperat marknadförnings försök… :santa:
    (Men T4án e lyx jämfört med en person bil 😉 )

  • ruben

    Medlem
    30 april, 2007 vid 05:15

    Just det, ja…… BIL var det ju- Sorry…….

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Jakten på den perfekta surfbilen – 4 nya utmanare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.