Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Jämförelse av filmning med diverse kameror

  • wakenils

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 22:14

    intressant hur annorlunda kodak 5219 och fuji 8573 klarar glödlampans ljus efter 16:54, det borde väl vara det bästa om man filmar kite i motljus t.ex.

    undra hur min dmc-ft1 skulle klara sig i testet?… nä jag ska nog hålla mig till att samla actionvinklar istället för dolly o landskap

  • mes

    Medlem
    5 april, 2010 vid 21:03
    WakeNils;603938 wrote:
    intressant hur annorlunda kodak 5219 och fuji 8573 klarar glödlampans ljus efter 16:54, det borde väl vara det bästa om man filmar kite i motljus t.ex.

    undra hur min dmc-ft1 skulle klara sig i testet?… nä jag ska nog hålla mig till att samla actionvinklar istället för dolly o landskap

    Hej,
    Har du någon actionvideo på nätet som du filmat med ft1an? Jag har köpt en orange som kommer i veckan…bara sugen på att se lite i förväg…
    🙂

  • wakenils

    Medlem
    12 april, 2010 vid 11:59

    den här är filmad enbart med ft1
    [ame=”http://vimeo.com/7731732″]Cold Slider on Vimeo[/ame]

    det mesta av denna är med ft1, en del brusigt med sanyo fh1 och lite från stativ med en casio
    [ame=”http://vimeo.com/9609864″]Ozone vid from Perth on Vimeo[/ame]

    ft1 an ger bra bild men verkar inte vara helt 100 på att användas under vatten

  • mes

    Medlem
    12 april, 2010 vid 12:28
    WakeNils;605965 wrote:
    den här är filmad enbart med ft1
    Cold Slider on Vimeo

    det mesta av denna är med ft1, en del brusigt med sanyo fh1 och lite från stativ med en casio
    Ozone vid from Perth on Vimeo

    ft1 an ger bra bild men verkar inte vara helt 100 på att användas under vatten

    såg ju smutt ut! coola vids. Jag ska snorkla med den och kanske lite hjälmmontering…den ska klara mild behandling ner till drygt meter…tror att den blir sur om den daskas hårt mot vattnet.

  • daffman

    Medlem
    12 april, 2010 vid 13:46

    [ame=”http://vimeo.com/6535918″]”Luv Deluxe” Official Music Video by Cinnamon Chasers on Vimeo[/ame] Filmat med 7D(AWSOME musikvideo).

  • mes

    Medlem
    12 april, 2010 vid 15:20
    Daffman;605984 wrote:

    Tja, inte kan den plumsa i vattnet. DSLR’erna kan ju filma ok och har fördelar och nackdelar jfr vanlig videokamera. Det är ju ganska mycket nyhetens behag …typ som nötterna som fotar med iphone…fast lite kul är det ju med en “Lomo” för 6000 kr….duh…
    Jag e bara sur för att jag kör Sony DSLR och inte har video ännu…

  • wakenils

    Medlem
    14 april, 2010 vid 17:21
    Daffman;605984 wrote:

    den videon e cool, lite skum men riktigt snyggt gjord!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Jämförelse av filmning med diverse kameror

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.