Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Järnrör i Björlanda…

  • Järnrör i Björlanda…

    Publicerad av oden031 på 18 mars, 2009 vid 11:25

    Var ute i Björlanda och upptäckte att ett av de 2 järnrör som “båtfolket” satte upp utanför bryggan förra året har fått sig en törn av årets is…Det har böjts rejält, vilket medför att det kommer ligga i höjd med vattenytan när vattnennivån är mer normal.
    Jag tryckte i den största pinnen jag hittade i röret, men vet ej hur länge den sitter kvar, så var försiktiga när ni kör i Fågelviken.
    Har markerat med en röd prick på kartbilden.
    Sen kan man ju alltid diskutera om man får sätta upp järnrör mitt i vattnet som de gjort…

    rasmus_w svarade 15 år sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • andreas-f

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 11:33

    Men va fan. Det där ser ut att vara ganska långt ut också. Går det att rycka loss, eller sitter det überfast i leran? Läge att lära sig grinda med brädan kanske…

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    18 mars, 2009 vid 11:42

    Lurigt det där. Vi har samma problem i Getskär/ Stora Höga. Körde på ett rör där och slet upp brädan förra säsongen så var försiktiga.
    Speciellt vid högt vattenstånd kan det vara lurigt.

  • oden031

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 11:56
    Andreas F;535592 wrote:
    Men va fan. Det där ser ut att vara ganska långt ut också. Går det att rycka loss, eller sitter det überfast i leran? Läge att lära sig grinda med brädan kanske…

    Nja inte riktigt lika långt ut som det ser ut vid första anblicken, man har bryggan som jämförelse, dvs ca drygt dubbla bryggans längd från land.
    Men den satt ruskigt hårt, tro mig:)….jag fattar nu att isen är STARK!

  • kris

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 12:11

    Min första tanke också, så långt ut?! Om man går in halva sträckan från röda pricken så finns järnrör, men har inte sett något längre ut. Läskigt, var ju där och nosade flera gånger igår.. 😮

    Bra att du märkte upp det, kanske man med gemensamma krafter skulle försöka ta bort det nästa gång. Det kan väl ingen local ha något emot, de kör ju båtar där själva.

  • oden031

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 13:35

    Som sagt är bilden ganska inszommad så man blir lite lurad, gå in o zomma ut på typ hitta.se….orkar inte rita om:)
    Men det är det av de 2 “vanliga” järnrören som alla som surfat där tidigare redan sett och vet om. Så du borde ha sett det igår:)
    Men kändes som att det kanske flyttat sig en liten bit sen förra året.

  • oden031

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 13:41
    Kris;535601 wrote:
    Min första tanke också, så långt ut?! Om man går in halva sträckan från röda pricken så finns järnrör, men har inte sett något längre ut. Läskigt, var ju där och nosade flera gånger igår.. 😮

    Bra att du märkte upp det, kanske man med gemensamma krafter skulle försöka ta bort det nästa gång. Det kan väl ingen local ha något emot, de kör ju båtar där själva.

    Som sagt är bilden ganska inszoomad så man blir lite lurad, gå in o zooma ut på typ hitta.se….orkar inte fixa en utzoomad:)
    Men det är det av de 2 “vanliga” järnrören som alla som surfat där tidigare redan sett och vet om. Så du borde ha sett det igår:)

    Men kändes som att det kanske flyttat sig en liten bit sen förra året.
    Tror dock ej det går att ta bort, det kändes så iaf…men ett gemensamt försök skadar ju inte:grin:

  • hankloose

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 15:02

    Det är ju livsfarligt!!

    Skiten ska bort!! Tar med mig en bågfil nästa gång!!!

  • kris

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 17:59

    @Hankloose 535626 wrote:

    Tar med mig en bågfil nästa gång!!!

    Är du bra på att hålla andan? 🙂
    Undrar hur den sitter fast.. Någon typ av tjockare sänke nere i dyn? Är den bara nedbankad ‘ren’ så borde man väl med gemensamma krafter lyckas rucka loss den.

  • hankloose

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 18:31

    Jag håller bågfilen med mina schimpans fötter…..

    eller så tar vi i utta bara h-e…

  • johnjrambo

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:35

    SHIET! dudes.
    Jag hade min premiär surfar dag där igår, jag såg faktiskt denna pinne gestalt en gång när jag gjorde något..men sen hittade jag inte den igen.
    Kan vart en slump att jag såg den..Rambo har ju grymma brillor på land igentligen.
    Men den jag såg var ganska nära bryggan, oavsett var den är så var den pinnen jag såg inte bra placerad å är jivvligt nöjd att jag slapp se den nära hål..
    Så Hankloose, det med bågfilen o schimpans tassarna lät som en ypperlig ide!

    Ps..angende det där med vad localsen säger så har “du” kriss precis fått tillstånd av bossen i beerlanda surfer crewt iallafall;)

    PEACE! förresten så var premiären helt grym. solsken o lite tryck i 4.7an emellan åt..wohaa.

  • planing

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 19:37

    Såga inte av röret!

    Inte så jättemysigt hoppa av brädan och trampa på en rörstump som sitter fast i botten…

  • andreas-f

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 09:27

    @Planing 535686 wrote:

    Såga inte av röret!

    Inte så jättemysigt hoppa av brädan och trampa på en rörstump som sitter fast i botten…

    Bra tänkt. Vi får gå ut ett gäng starka gubbs och försöka rycka upp det istället.

  • hanko

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 09:50

    Jag tänker ägna dagen på jobbet åt att se om det går att hitta nåt i Brottsbalken så de skyldiga kan straffas hehe. ! Men innan ni tar bort….akta er för “egenmäktigheten”. Men det verkar ju mer som en välgärning om ni tar bort rören. Mvh Surfjuristen

  • hankloose

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 11:08

    man får ju såga av det jämms med stenen det sitter gjutet i.

  • hankloose

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 12:54

    Vem va det som sa: Med ett järnrör…..kan man slå världen med häpnad!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Järnrör i Björlanda…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.