Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jättevågor slog in över publiken…

  • mag

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 14:25

    Va konstigt att det var stora vågor när de skulle köra jätteswell på Mavericks….. eller?
    😉
    Mäktigt att kolla på live var det i alla fall.
    Magnus

  • macedu

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 14:30

    Det blev en rätt spännande livestream . . . . . .

  • dawwg

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 15:43

    den ägde! jävla balls snubbarna som ger sig på skiten måste ha !

  • macedu

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 16:05

    Nu gick det ju väl men jag kan tänka mig att en del matskedar kom ut i ett dussintals underkläder. . . . . Det brukar ju alltid vara lite noobes på plast :tongue:

  • dawwg

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 17:34
    MacEdu;598494 wrote:
    Nu gick det ju väl men jag kan tänka mig att en del matskedar kom ut i ett dussintals underkläder. . . . . Det brukar ju alltid vara lite noobes på plast :tongue:

    Haha! så sant som det är sagt, noobes stöter man på överallt, för att inte tala om när man själv råkar vara en 😛
    sen är det förjävligt att man inte var på rätt plats vid rätt tidpunkt, hade dödat för att få se den tävlingen IRL !

  • rrd

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 18:13
  • dawwg

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 18:16

    sanslöst! galet att dom inte placerade tält och åskådare längre upp mot land.

  • bassethound

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 18:20

    Konstigt stor våg

  • rrd

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 18:51

    Enligt forskning kring vågor på senare tid, som jag skrivit om tidigare tror jag, så har man funnit att några få vågor är väsentligt mycket större än dom andra. I mycket större omfattning än att var sjunde våg är större. Detta är en del av förklaringen till skeppsbrott av supertankers i utsatta områden, ofta ganska nära kusten.

  • arnout

    Medlem
    14 februari, 2010 vid 19:44

    Sådana vågor kallas även för “sneaker waves”: NEVER turn your back to the ocean!! Bilder, och amerikanska tidnings artikel hittar ni här: [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=598539#post598539″]http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=598539#post598539[/ame]

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jättevågor slog in över publiken…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.