• Publicerad av charlieb på 4 september, 2010 vid 13:40

    Får lite frågor då och då om Jeri i Brazil. Mycket info handlar ju om själva surfet och det vet väl de flesta av er att det är bra. Ni som undrar om allt det där andra tänkte jag bistå med lite bilder.

    C

    jonteasu svarade 13 år, 4 månader sedan 16 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • hakuna

    Medlem
    4 september, 2010 vid 15:34

    Åååhhh…. Hade suttit som hatt nu det där!

  • juvas

    Medlem
    4 september, 2010 vid 17:18

    Grymma bilder CharlieB! Sitter faktiskt med fingret på avtryckarknappen på en 3-veckors bokning till Jeri med avresa i Januari. Eftersom vi kommer åka med vår 1,5-årige son så funderar vi lite på om det kanske är ett trist ställe för någon i den åldern. Kan ju tänka mig att det föreligger en viss risk för att han blir fullständigt sandblästrad på stranden.

    Vi har också haft lite funderingar kring säkerheten samt vilka boende som skulle passa bäst (om man prioriterar bekvämlighet för en familj före lägsta pris). Tacksam för input!

  • charlieb

    Medlem
    4 september, 2010 vid 20:15

    Inget problem alls med sandbläster, då den delen ligger i lä.

    Boende finns många, där vi bodde hette Jeri Village. Hela byn är liten så var ni än bor är det nära till allt.

    Om “moneys no objekt” skulle jag nog välja Mosqito blue… med eller utan 1.5 åring.

    Långt till farbror doktor så ta med de medikamenter ni behöver.

    Du kan maila mig via surfzone om ni ska åka så fyller jag på med info 🙂

    C

  • patriks

    Medlem
    4 september, 2010 vid 20:30

    Ser magiskt ut, 27 dagar kvar nu! 😉

  • kinabalu

    Medlem
    5 september, 2010 vid 08:03

    Nä men va fasen det här var riktigt taskigt!! Komma här med en massa sköna bilder från en av jordens vackraste platser… Du får väl visa lite respekt och medlidande till oss stackare som inte kommer iväg något i vinter… 😉

    Men nu när skadan redan är skedd, så kan jag ju strö lite salt i såren till alla andra som inte kommer iväg och komplettera med lite fler ”stämningsbilder” från Jeri-09 🙂

  • charlieb

    Medlem
    5 september, 2010 vid 08:08

    HeHe! Ni övertygelse är att surfisar är av naturen ödmjuka och önskar alltid välmående och välgång till soulmates.

  • jonteasu

    Medlem
    5 september, 2010 vid 14:50

    Aaargh! Ser fett najjs ut! Åker ner om 22 dagar. Spenderar sedan 85 dagar i Jeri. Fan vad tiden går långsamt här hemma nu. Måste komma lite vind snart.

  • maglu

    Medlem
    5 september, 2010 vid 18:01

    Känns inte helt fel att ha bokat in en resa dit i november =)

  • walle_gbg

    Medlem
    5 september, 2010 vid 18:09

    Vad har ni fått ge för flygbiljetter? Hur flyger ni?

  • jonteasu

    Medlem
    5 september, 2010 vid 18:26

    10250kr ombokningsbar biljett, köpte via Peter på http://www.flygresebyran.se/

    Flyger med TAP air Köpenhamn-Lissabon-Fortaleza tydligen har TAP air sänkt priset till 75 euro för vindsurfingutrustning enkel resa. Tänk på att om du ska ha med prylar att ha samma bolag hela resan, förenklar mycket.

  • calle

    Medlem
    5 september, 2010 vid 18:28

    Gifvars här på konfen har varit där med småbarn, vad jag vet var dom mycket nöjda både vuxna och barn.
    / Calle

  • maglu

    Medlem
    5 september, 2010 vid 18:39

    11700:-, TAP, Arlanda – Lissabon – Fortaleza via Ticket.

  • patriks

    Medlem
    5 september, 2010 vid 21:11

    Det bästa med att flyga med TAP Arlanda – Lissabon – Fortaleza är att TAP bjuder på hotellnatt och transfer till hotellet i Lissabon då det inte går uppföljande flyg samma dag som man kommer ner.
    Maglu: om du inte kollat upp det, hör av dig till TAP så ordnar dom det!

  • gifvars

    Medlem
    6 september, 2010 vid 05:34
    Calle;629714 wrote:
    Gifvars här på konfen har varit där med småbarn, vad jag vet var dom mycket nöjda både vuxna och barn.
    / Calle

    Stämmer, barnen är inga problem, de lattjade ganska obehindrat på centret o stranden, när det var lågvatten. Jag skulle nog vara mer orolig för den äkta hälften, om hon/han (Eeeh) inte surfar.
    Det finns ju ingen shopping eller Disneyworld runt hörnet. Vi hade en ettåring och en treåring med oss. En bärsele till ettåringen var en bra grej eftersom det bara är sand på “gatorna”. Flipflops på. Även treåringen behövde assistans mellan varven. Finns iof alltid en strandbuggy nära tillhands… Missa inte frukost på Cafe do Brazil.
    Vi bodde på Casa do John, välutrustat kök och pol. En bit upp i byn men en oas i oasen.
    http://www.jericoacoara.co.uk/

    Lycka till!

    -JG

  • kinabalu

    Medlem
    6 september, 2010 vid 05:40
    Juvas;629635 wrote:
    Grymma bilder CharlieB! Sitter faktiskt med fingret på avtryckarknappen på en 3-veckors bokning till Jeri med avresa i Januari. Eftersom vi kommer åka med vår 1,5-årige son så funderar vi lite på om det kanske är ett trist ställe för någon i den åldern. Kan ju tänka mig att det föreligger en viss risk för att han blir fullständigt sandblästrad på stranden.

    Vi har också haft lite funderingar kring säkerheten samt vilka boende som skulle passa bäst (om man prioriterar bekvämlighet för en familj före lägsta pris). Tacksam för input!

    När ni väl är i Jeri blir nog inte sonen uttråkad, men på vägen dit lär han nog få spel ett antal gånger. Se till att flyga TAP till Fortaleza, som Maglu och Patrik föreslår. Vi flög Sthlm-Paris-SaoPaulo-Fortaleza. Det blev 38 timmar dörr till dörr och det kan väl få vilken hjälte som helst att dö av tristess.

    Vill ni ha ett billigare hotellalternativ än Blue Mosquito, så kan vi rekommendera Blue Jeri. Trvisam pousada i Brasiliansk stil. Bra pris och helt ok standard. Skulle funka klockrent med barn. Bifogar 2 bilder

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.