Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jeri i höst!

  • Jeri i höst!

    Publicerad av patriks på 20 juni, 2010 vid 20:43

    Nu har jag nog bestämt mig för att det blir en resa till Jericoacoara i höst 2-3(kanske 4) månader. För mig blir det första gången iväg på en ordentlig vindsurfingresa så förväntningarna är höga! Men som det ser ut just nu får jag svårt att få med mig någon annan eftersom vindsurfingintresset är svalt eller budgeten för liten hos mina vänner.

    Är det fler som ska dit ner i höst? Vore ju grymt trevligt med lite svenskt sällskap!

    Sen angående prylar blir det förmodligen att ta med sig egna grejer ner, problemet är bara att jag ska vidare till Indien i januari och har då ingen möjlighet att ta med mig grejerna så isåfall måste jag sälja prylarna innan jag drar. Vad finns det för andrahandsmarknad där nere? Eller är det tom. så att det kanske är bäst att köpa begagnat när jag väl kommit ner så slipper jag släpa med mig eget? Att hyra känns som ett lite för dyrt alternativ tyvärr när man ska stanna såpass länge.

    Hoppas det finns fler som är lika taggade som jag!

    filiplomma svarade 13 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • emmiroosling

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 21:02

    Tjenixen! härligt att det finns flera som går i samma tankar. vi kan nog bli ett bra gäng som åker ner och stannar runt 2 månader. Nu gäller det bara att jobba sönder i sommar så man har råd att åka. vi/jag planerar att åka ner någon gång i oktober. Är sjukt peppad!!

  • patriks

    Medlem
    20 juni, 2010 vid 21:16
    EmmiRoosling;618038 wrote:
    Tjenixen! härligt att det finns flera som går i samma tankar. vi kan nog bli ett bra gäng som åker ner och stannar runt 2 månader. Nu gäller det bara att jobba sönder i sommar så man har råd att åka. vi/jag planerar att åka ner någon gång i oktober. Är sjukt peppad!!

    Låter ju hur trevligt som helst!! Jag jobbar också på för fullt just nu för att spara ihop de sista slantarna. Hur hade ni tänkt lösa det med boende, jag letar för fullt efter billigt boende. Eller ni kanske satsar på att hyra något större om ni är ett gäng?

  • jonte_r

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 13:38

    Hej Patrik och Emmi!!
    Jag och tjejen kommer dra ner en månad runt den 20 dec till den 20 jan!
    Är ni kvar då??? varit kul, och taggad som fan. Är uppe i Stavanger nu i Sommar för jobb och surf. Det kan pumpa på rätt bra här och har gjort mig helt lyrisk att rida vågor.

    Sitter och kollar på flyg nu, tänkte höra om ni har tips om bra resebolag och vad ska man ta med sig ner?

    funkar en 85 liters? segel vilket minsta och största ska man ha?

    // Jonas

  • filiplomma

    Medlem
    2 juli, 2010 vid 21:30

    Vi är tre killar som ska ner där mellan 29 sep till 18 dec. Vi har hyrt en lägenhet hos http://jericoacoara.co.uk/. Det är en lägenhet för 5-6 personer så om ni inte har boende under den tiden så hör av er.

    / Filip

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jeri i höst!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.