Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jeri – Tips?

  • Jeri – Tips?

    Publicerad av kinabalu på 5 september, 2009 vid 09:58

    Blev så j*la less på att missa alla blåsdagar pga av jobbet, så jag gick in och spontanbokade två flygstolar till Fortaleza. Mäkta inspirerad av Peters clubventos film (tack Peter, med den lyckades jag övertyga min icke surfande fru att Jeri är mycket trevligare än Thailand eller Bali… ) Så i mitten av oktober lämnar vi jobb och barn för 2 veckor och drar till Jeri!

    Nu skulle vi gärna vilja ha lite tips och information från er som varit där!

    Vi tänkte beställa ett paket från Gaia eller Vela med transfer, hotell samt brädhyra. Någon som vet hur standarden är på utrustningen? Vela ser riktigt shysst ut, mer osäker på Gaia.

    Boende: (nivå c:a 500-600kr/Natt för dubbelrum)
    Vi tittar nu på 2 alternativ: Vila Jeri eller Blue Jeri. Någon som känner till dessa? Någon som vet vart Vila Jeri ligger (verkar även kallas La-Villa)? Verkar vara svårt att hitta bra kartor, hittade tillslut en (se bifogad), men Vila Jeri eller bräduthyrningarna är inte iprickade. Vet ni var detta ligger (vill inte hamna på ett hotell på andra sidan stan…)

    Pengar:
    Det verkar ju inte finnas uttagsautomater i Jeri. Tar man kort på restauranger mm? Är det rimligt att räkna med 50kr per lunch och 100kr per middag/per person, inkl dricka? Finns det uttagsautomat på flygplatsen i Fortaleza? Man vill ju inte växla in för mycket Real, så det blir lite annan valuta också. Ska man köra USD eller EUR? Finns det växlingskontor i Jeri med hyffsade växlingskurser?

    Övrigt att göra:
    Vad finns det mer att göra i och kring Jeri? Tips på utflyktsmål mm?

    Fler som kommer att vara där i Oktober? Vi kommer att vara i Jeri från 10-24 okt.

    kinabalu svarade 14 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mikaelg

    Medlem
    5 september, 2009 vid 14:54

    Kom aldrig iväg till Jeri, var i Cumbuco några veckor.
    Tips ang. valuta.
    Det är inte svårt att växla vare sig Euro eller dollar, dock så får du en riktigt urusel kurs vart du än vänder dig.
    Växla i portugal vid transfer, där får du den bästa kursen. Andra alternativet skulle vara en bankomat med hyffsad kurs dock är dessa sällsynta. Inte många restaranger med mera som tar kort.
    Have fun

  • johan-g

    Medlem
    6 september, 2009 vid 19:37

    Bodde på Blue Jeri förra året i november. Jag tycker att det höll bra standard. Är ungefär 200 meter till clubventos. Glöm inte poolen på taket som är schysst att ligga vid, ofta helt ensam.

    Clubventos har årets modell på all utrustning. Uthyrningenn är stor så det är inga problem att ha de grejer man vill ha.

    Pengar tar du ut i Fortaleza på flygplatsen, finns inga automater i Jeri. På clubventos käkar och dricker du på krita och betalar när du “checkar ut”, där tar de kort.

    Käk finns från ca 5 reais om du äter “Prato Feito” (typ ris, böner och nån köttbit) och uppåt.

    Annat att göra i Jeri, rida, ta kurs i Capoeira osv.

    Hade gärna åkt tillbaka till Jeri i år igen men det blir Dahab för min del istället.

    /Johan

  • kinabalu

    Medlem
    19 september, 2009 vid 09:48

    Tack för tipsen! Vi bokade Blue Jeri och Vela (Club Ventos) tillslut. Det kändes som det säkraste kortet.

    Vi har förresten en 4×4 jeep bokad direkt från Fortaleza till Jeri den 10oktober (vid 14-tiden). Om någon råkar vara där och behöver transport så har vi 2 platser över.

    /Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jeri – Tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.