Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport jericoacoara

  • jericoacoara

    Publicerad av airstyle på 22 maj, 2006 vid 20:17

    heisann, jeg planlegger en reise til jeri i hoest fra midten av sept. til slutten av november. jeg har soekt litt om stedet paa nettet og har en del informasjon, men noe jeg er litt usikker paa er transferen fra fortaleza til jeri. jeg vet det gaar buss,men er det praktisk mulig aa faa med en trippelboardbag ? bagen kommer til aa veie ca. 28 kg og er 260cm, er busstasjonen i naerheten av flyplassen ? er ogsaa takknemlig hvis noen har linker til firmaer som kjoerer transfer med 4wd. tacksam for alle svar ! :laugh:

    surfmanj svarade 18 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • basse

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 05:06

    Tja,
    flygplatsen ligger inte nära busstationen, dit är det taxi som gäller. Du får nog hör av dig till någon av de större hotellen i Jeri eller någon av uthyrarna så fixar de nog biffen!

  • surfmeister

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 19:13

    Har varit i Jeri och det är rätt omständigt att ta sig från flygplatsen till Jeri. Hade du inte haft så mycket prylar hade jag rekommenderat bussen då den är mkt billigare än taxi (så vitt jag förstår från de jag talade med i Jeri gick bussen från flygplatsen). Dock med all utrustning tror jag på en taxi (dyrt ca 450 Reais per person ToR) alternativt att du kommer överens med stället du ska bo på att de hämtar dig på flygplatsen (det gjorde vi).

    Kan rekommendera dig att ta kontakt med en potentiellt ställe där du kan bo den första tiden (typ första veckan), finns mängder med ställen på internet (sök på Jeri och pousada) Om du gör detta kan de hjälpa till med transport, information etc. När du väl är på plats kan du leta runt och hitta “ditt” ställe och du kan säkert deala till ett bra pris eftersom du ska vara på plats så länge. Sept-okt är det ganska lite folk så du ska nog inte vara orolig att inte hitta boende på plats (dock som sagt rekommenderat att fixa första veckan innan du åker).

    Sept-okt är kanon, mkt vind och lite folk. Lycka till! Du kommer att älska Jeri………..

  • airstyle

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 17:21

    ok,takker for info. det gaar tydeligvis en “vip” buss fra flyplassen direkte til jeri i hoeysesongen. skal visst vaere litt snabbare en den vanlige bussruten. den gaar 16.00 mener jeg aa huske. skal bli deilig med vind aa sand mellom taerne 😀

  • matsson

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 22:37

    Gutten

    Eftersom du ska vara i Brasilien så länge rekommenderar jag att du seriöst pluggar portugisiska innan du drar. Kan verka jobbigt, men det får du tusen gånger igen. Det finns ett Youth Hostel mitt i byn som har bra frukost, ett bra ställe att bo innan man har sonderat terrängen, men lite långt att gå ner till stranden med prylarna därifrån, så du måste hyra en förvaringsplats hos nån uthyrare på stranden. Glöm att du får med surfprylarna på vanliga bussen. Jag träffade några italienare i höstas som pröjsade 100 Euro för enkel resa. Då satt tre på flaket och en inne i pickuppen. Om du känner för att vågsurfa så dra till Paracuru. Räkna inte med några grymma vågor i Jerri, medelhöjd ungefär en dryg meter.

    Hade gott

    Matsson

  • surfmanj

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 10:13

    Ring Marcie på clubventos och be hennes bror att hämta dig, kostar 500 reas, stor fin pick upp och du är i JERI på 3½ timme..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport jericoacoara

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.