Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jippa/ vända?

• Jippa/ vända?

Publicerad av anonym-anvandare på 2 mars, 2004 vid 20:54

Jag är jevligt sugen på att börja kitea. Men jag har en liten hake som jag inte riktigt förstår.
    Hur gör man när man ska vända? Måste man lägga ner kiten i vattnet och sen börja om på nytt?

mvh/Perra

anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2004 vid 21:02

Svar till:

Jag är jevligt sugen på att börja kitea. Men jag har en liten hake som jag inte riktigt förstår.
    Hur gör man när man ska vända? Måste man lägga ner kiten i vattnet och sen börja om på nytt?

mvh/Perra

[/ QUOTE ]

Man kör med en twintip så slipper man smile.gif

• stebe

Medlem
    2 mars, 2004 vid 21:28

Svar till:

mvh/Perra

[/ QUOTE ]

Som sagt det är enkelt med twintip.. det kommer att komma helt naturligt så fort du lär dig åka..

• cortex

Medlem
    3 mars, 2004 vid 09:21

Alltså, du behöver aldrig ”lägga ner kiten i vattnet” även om du kör på en directional eller mutant. smirk.gif

/Kaj(Tech)

• anonym-anvandare

Medlem
    3 mars, 2004 vid 11:28

ok, vad menas med twintip, mutant, directional osv. är inte så insatt i kitens olika termer.

/perra

• zoolander

Medlem
    3 mars, 2004 vid 11:49

twintip. är likadan i båda ändar, man kan köra den åt båda hållen.. tex som en snowboard
    directional: är inte likadan i båda ändar, dvs man kan bara köra den åt ett håll
    mutant: det är en liten directional, den går att köra åt båda hållen men det är jävligt svårt att köra den åt det feliga hållet

• anonym-anvandare

Medlem
    3 mars, 2004 vid 16:22

betyder det då att man måste köra med tex högerbenet längst fram och sedan när man har vänt så får man köra med vänster benet längst fram,eller?

• skejtar_henke

Medlem
    3 mars, 2004 vid 16:28

jepp aldels rätt.

• putte

Medlem
    3 mars, 2004 vid 16:55

Stämmer, och på directional och mutant får man 1/ möra med samma ben fram hela tiden 2/ får man hoppa i nån annan strap (på andra brädkanten) i gipparna…

• anonym-anvandare

Medlem
    3 mars, 2004 vid 21:52

Som å åka snowboard med hälkanten i backen hela tiden. Draken svänger du i luften å åker automatiskt efter åt andra hållet, fortfarande med hälsidan i vattnen. Var jag PEDAGÅÅGISK nu?
    Onkel Joa på ön

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jippa/ vända?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.