Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jobbet-skin?

  • Jobbet-skin?

    Publicerad av dr-masse på 30 september, 2004 vid 13:23

    Eftersom vi alla gillar att lägga högvis med jobb på steffo och med tanke på de värdefulla diskussioner fyllda av insikt över vår hårda, icke-surfande, vardag är det läge för omröstning:

    Vill du ha ett utseende och namn på surfzone som liksom sådär bra och fint lämpar sig för din arbetsplats?

    Ett exempel är att det typ skulle kunna heta knowledgecenter och ha ett skin som Outlook eller nå’t…

    manno svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hjeltman

    Medlem
    30 september, 2004 vid 13:39

    lol! Verkar som om alla surfare gillar att jobbskolka. wink.gif
    (åtminstone efter 21 röster)

  • dr-masse

    Medlem
    30 september, 2004 vid 13:41

    Hmmm, skall nog stryka det där med “… och så vindurfar jag jättegärna så mycket det går!” ur min meritförteckning… 😉

    Skolka På!

  • hjeltman

    Medlem
    30 september, 2004 vid 13:45

    Tja, om personen som skall anställa inte känner vindsurfare, så vet han ju ändå inte vad han ger sig in på. Samtidigt, om han surfar själv, så bör han ju ha förståelse för varför du måste skippa just det mötet på måndag, eftersom att det blåser 13 m/s sydvästligt….

  • ola-h

    Medlem
    30 september, 2004 vid 14:06

    I måndags hade jag ett inbokat möte på mitt jobb i Karlstad, men fick tyvärr ställe in det via ett email 06.00 eftersom det dykt upp ett akut ärende som måste lösas under dagen i Göteborg istället (underförstått, mitt andra jobb, som är i Göteborg, fast samtidigt ni vindsurfare inser givetvis att det akuta var en vindprogos på väst 13-18 och ärendet i fråga var:

  • manno

    Medlem
    30 september, 2004 vid 14:30

    Jag tycker det är ett dilemma om man ska nämna att man vindsurfar till arbetgivaren eller om man ska dölja det som ett dubbelliv.

    Det som talar för att man nämner det:
    man framstår som en frisk aktiv typ. Om man bestämmer sig för att inte nämna det vad ska man då svara på frågan om hobbies? Ehh inget särskilt, titta på tv.. Då verkar man ju va en riktig kuf.

    Det som talar emot:
    Tja det är ju självklart, efter ett tag så begriper nog chefen vad som pågår och blir misstänksam så fort det börjar blåsa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jobbet-skin?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.