Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jönköping, Landsjön torsdag kväll

  • Jönköping, Landsjön torsdag kväll

    Publicerad av canoya på 20 april, 2007 vid 07:05

    Såg från jobbet att det blåste bra på eftermiddagen så siktet ställdes in på surf på kvällen. Måste först hem och fixa käk till barnen och packa grejerna. Väl hemma ringer svärfar och har fått fribiljetter till Cirkus kl 19, men han kan inte följa med själv och hustrun har allergi och fixar inte ett cirkuställt. Är man en dålig förälder som inte tar med barnen på cirkus utan sticker och surfar istället? Ångest! Till slut får vi tag i svägerskan som kan följa med! Yes, då kommer jag ut på vattnet och barnen får gå på Cirkus!

    Snabbt iväg till Ragges vid Landsjön. Blåste riktigt bra när jag kom fram, perfekt riktning också, rak västlig så att det är tryck ända in. Två pers är ute och kör och säger att det är nästan överriggat med 4,7, så jag riggar 4,5 och plockar fram lillvågisen på 69 liter (optimist – javisst).

    Kallt om händerna vid riggning så det fick bli hela vinterkittet med handskar och huva. Väl ute var det lite för klent i vindhålen för den lilla brädan så jag blev liggande och kom inte upp i vattenstart på en stund.

    När jag väl kom in på stådjupt vatten så kom det mer vind och jag stack ut igen. Det började bra men på väg ut ökade det nåt så in i hoppsan och började hagla! Man fick vara glad att man krashade utan att slå sig. Hagelbyn drog bort och vinden vred mot nordväst och blev byig så det var nästan hopplöst att ta sig in på den lilla brädan.

    Väl inne så bytte jag till 92-llitersvågisen. Ut igen men det var för klent för den med 🙁 och inget upphal satt på bommen så det var bara att vänta på en vindby för att komma upp.

    När jag väl kom upp och in så bytte jag till min Cross 120 och äntligen funkade det så jag fick köra lite. Fortfarande byigt med konstiga vrid men med den stora brädan klarade man sig ändå.

    Temperaturen droppade så det blev riktigt svinkallt så efter en timme var det dags att lägga ner. När jag skulle byta om började det snöa! Det fick bli hemresa i gummikläder. Snabb inpackning och sedan hem till bastun.

    Inte bästa surfet i vår men jag kom ut i alla fall.

    /Håkan

    canoya svarade 17 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • andersbq

    Medlem
    20 april, 2007 vid 20:11

    Hmm, varför flyttar inte alla till Halland:wink:

  • canoya

    Medlem
    21 april, 2007 vid 12:49

    Ja, det är ju inte utan att man funderar i dom banorna ibland. Men det kräver nog lite bearbetning av familjen till att börja med, sen måste man ju hitta nåt jobb att dra in pengar på (som dessutom är flexibelt så att man kan komma loss och surfa när det är rätt väder)

    Jag flyttade ju från västkusten för 7 år sen!

    /Håkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jönköping, Landsjön torsdag kväll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.