Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Journalist söker windsurfande familj!

  • Journalist söker windsurfande familj!

    Publicerad av Oregistrerad på 26 maj, 2006 vid 07:33

    Hej!

    Jag är journalist och ska skriva en artikel om en windsurfande familj. Jag söker därför en familj där både mamma, pappa och barn brinner för windsurfing. Något av barnen i familjen ska själv surfa.

    Har du tips på någon sådan familj så gör gärna ett inlägg här eller mejla mig på: sissali@passagen.se

    Många hälsningar,
    Anna

    mats_o svarade 18 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    26 maj, 2006 vid 08:56
    Oregistrerad wrote:
    Hej!

    Jag är journalist och ska skriva en artikel om en windsurfande familj. Jag söker därför en familj där både mamma, pappa och barn brinner för windsurfing. Något av barnen i familjen ska själv surfa.

    Har du tips på någon sådan familj så gör gärna ett inlägg här eller mejla mig på: sissali@passagen.se

    Många hälsningar,
    Anna

    60% av min familj surfar och 40% har surfat en gång i tiden.. och vi är 5st 😀

  • jonaish

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 08:57

    kanske bra om man loggar in oxå 😀

    De va ja som skrev det 😉

  • niklas_s

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 10:04

    jaaa. jonaish representerar svensk vindsurfing i aftonbladet. jääklar va bra!!

  • fastforward

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 10:22

    Var står det att hon skriver för Aftonskvallret?

  • jonaish

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 16:08

    ja va fan, någon måste de ju va fan…..

    kommer göra lite reklam i lomma 3-4 juni å ge ut lite klibbor till den som vill ha

  • tsss

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 09:47

    hon skriver inte för Aftonbladet utan för en tidning som heter Familj eller något åt det hållet.

    fastforward wrote:
    Var står det att hon skriver för Aftonskvallret?
  • adde

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 10:07

    Jag vill nominera Ola H (med fru och barn). Vet inte hur väl Sigge seglar (men seglar gör han), borde kunna bli ett fint reportage om hur man tar med familjen till Maui!

  • Oregistrerad

    Gäst
    29 maj, 2006 vid 14:10

    Det finns en familj från åre ( Morris och eva) som platsar. har varit i Oz ett antal gånger och även maui samt tillbringar helar sommrarna i vilshärad (de senaste 10 åren). deras son adam (10 år) vågsurfar och har i vinter plockat ett par 3 metare! samt var i gnarloo som 8 åring.

    en soulsurf familj!

  • jonasp

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 19:26
    Niklas_S wrote:
    jaaa. jonaish representerar svensk vindsurfing i aftonbladet. jääklar va bra!!
    jag tror det kan bli skitbra. Speciellt om det är mycket citat o bilder…
    5799w-surf_020-large.jpg
  • jonaish

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 20:07

    hahaaahahaaaa…………….

    fyyyyy fannnnnn va jag äger alla här 😀

    ……..

    Adde & Oregistrerad ….

    det är ju inget å skriva om någon familj som inte har en güüüüüüber BRüA spot

    Niklas_S..

    Va tycker du om min “volcano” lr va de heter ..(bilden) 😀

  • ola_p

    Medlem
    29 maj, 2006 vid 20:34

    Humm… Helenius är åsa local, ett av sveriges bästa spots, även om han numera råkar bo i örebro… Att han dessutom är en av sveriges duktigaste vågseglare gör knappast saken sämre.
    Håller med adde om att det är ett helgjutet reportage.

    Och jag tycker mig inte kunna komma på hur du skulle ha gjort en vulcan i den bilden, med tanke på att det inte blåser ett skit.

  • s

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 08:34
    Oregistrerad wrote:
    Det finns en familj från åre ( Morris och eva) som platsar. har varit i Oz ett antal gånger och även maui samt tillbringar helar sommrarna i vilshärad (de senaste 10 åren). deras son adam (10 år) vågsurfar och har i vinter plockat ett par 3 metare! samt var i gnarloo som 8 åring.

    en soulsurf familj!

    Jag tror att vi träffade dem på Maui förra våren. Nu minns jag inte vad de heter… Eva? Och ?
    De hade en regel i familjen – barnen fick bara spela Game-boy när mamma och pappa vindsurfade! Det gjorde att barnen såg fram emot att föräldrarna gav sig ut på vattnet! Smart!

    Sedan finns det en yngre familj som är helt vindsurfingtokiga, Jocke och Jessica från Stockholm. De prioriterar långa resor till bra surfspots och drar med sina barn. Men barnen surfar inte än, det behövs nog sex-sju år ytterligare innan de kan (och uppskattar att) stå på en bräda…

    /Staffan

  • bonasurf

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 08:57

    Tjernberg systrarna är inte helt fel heller. det är iof 4 döttrar och en mor som alla surfar. Men de är ju inte helt vanlig familjesammansättning.

  • mats_o

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 10:50

    Morris o Eva med barnen adam o joel vore perfekta. Dock har de en synnerligen cool inställning till det hela att jag undrar om de vill göra “en grej” av det. Om de vill är de den perfekta familjen att skriva om! Minst en långresa per år och åre på vintern o husvagn i vilshärad på sommaren.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Journalist söker windsurfande familj!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.