Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP Feestyle 101

  • dodgecurve

    Medlem
    11 april, 2006 vid 08:46

    Har en JP FS 100 -05 och den e super. Är det FS du vill ha så kan jag varmt rekommendera denna. Denna i kombo med en 80 liters vågis and u r set to go 🙂

    Har än så länge ej funnit något negativt med den, men som sagt, det är freestyle rakt av.

  • maki5836

    Medlem
    11 april, 2006 vid 09:19

    Låter bra. Ja, tanken är att kombinera med en lite mindre bräda. Hur är det med fenstorlek i förhållande till segelstorlek, har 21-23-28cm.

  • dodgecurve

    Medlem
    11 april, 2006 vid 09:48

    Kör den fena som jag fick med; en Freestyle 26. Jag kör segel 5.0 – 6.3 med den men känner att jag skulle kunna köra med mindre då jag använder 5.4 och mindre. Jag skulle alltså kunna köra 23an för 5.4a och nedåt. Vet ej om 28an kan bli lite stor även för 6.3+. Dessutom så är det ju inte en direkt fördel att köra stor fena då du vill freestyla.
    Finns bara ett sätt: testa 🙂 eller kolla runt på konfen efter folk som har mer koll än vad jag har ang fenstorlek.

  • poppo

    Medlem
    11 april, 2006 vid 13:38

    Det är en grymt skön bräda. Har bara testat den vid ett tillfälle, men det övertygade. Har annars mest seglat RRD TT105 som även den är en riktig godbit. Fena runt 24 räcker gott för mig (68kg – 6,0 som största segel), det är såå mkt bättre med liten fena för freestyling anser jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP Feestyle 101

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.