• Publicerad av danneee på 14 maj, 2007 vid 07:48

    Blev lurad av vindgudarna i Lund igår och trodde att det bara var cocktailsurf. Är därför sugen på kite i em efter jobb… Ngn mer som tror på vind i em och JP?

    Mvh

    Danne

    danneee svarade 16 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • carroe

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 07:51

    lundåkra!

  • bresky

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 07:55

    inte habo?

  • larzonov

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 08:04

    Vill oxå ut o leka i em!

    Gärna Habo fast om det är för mycket S så blir det väl kasst där, lundåkra e najs men längre bort, JP hittar jag inte till, är det ovanför lundåkra?

  • danneee

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 08:04

    Åker från Höganäs och pallar inte trängas i Habo, el. det är inte overcrowded ännu? Magnus och Martin nog upp i JP. JP kör du av avfarten innan Lundåkra och rakt ut mot vattnet, går från vägen förbi hästhagarna.

  • yeeah

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 11:15

    danne
    jag kanske kommer förbi dock blir det jäkligt sent, ska jobba till 6-7 tiden sen svänga förbi Anders och komplettera bommen sen kommer jag ut!

    Du missade en sjukt skön dag igår, lite lite vatten men sol o vind.. superdag!

  • christian12345

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 11:30
    Danneee;383075 wrote:
    [..] [kör hit och dit] [..] rakt ut mot vattnet, går från vägen [..]

    Okej, nu tar vi det lite långsamt så att även östgöten förstår! :confused2: Vill ju inte bli fast i instabil vind. Den står på SV – VSV nu.

    Jag antar att man kör på E6 norrut från Malmö?
    Och så svänger man av på avfarten innan Lundåkra… Någon som vet vad den heter?
    Så kör man västerut. Hur långt ungefär?
    Hur vet man var man ska stanna och parkera?
    Ser man drakar i luften när man kommer, så att man vet vart man ska?

    Räknar med att åka om en timme eller kanske två.

    Hälsningar,
    Christian

  • larzonov

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 11:48

    Jo.. Jag kan oxå behöva höra detta lite långsammare… Men om jag inte minns fel så är Lundåkra (kite-spoten Lundåkra vid lundåkrahamnen där man kör av vid Landskrona-motet) medans avfarten innan (söder ifrån) heter Lundåkra-motet eller nånting med lundåkra? Stämmer det? Och är det där man kör av, över vägen och fortsätter rakt ut mot havet då eller?

  • danneee

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 12:07

    @larzonov 383131 wrote:

    Jo.. Jag kan oxå behöva höra detta lite långsammare… Men om jag inte minns fel så är Lundåkra (kite-spoten Lundåkra vid lundåkrahamnen där man kör av vid Landskrona-motet) medans avfarten innan (söder ifrån) heter Lundåkra-motet eller nånting med lundåkra? Stämmer det? Och är det där man kör av, över vägen och fortsätter rakt ut mot havet då eller?

    Helt rätt alltså, avfarten söder om Landskrona S, vet inte vad den heter men kommer upp i en rondel över motorvägen. Där kör du ut mot havet till vägen tar slut ca 50m (JP rakt framför näsan ) parkerar på första bästa lediga plats (finns en liten parkering vid en mob.telmast,masten syns även från motorvägen).

    Sedan är det bara att traska förbi stängslet går en stig ned till en gräsplan där vi brukar rigga. Mycket mindre folk här så det är inte alltid man kan ta sikte på en kite i luften. Hoppas vägbeskrivningen blev lite klarare…

    Mvh

    Danne

  • hbgkitare

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 12:56

    Står det inte Barsebäck eller Häljarp på avfarten?

  • christian12345

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 08:43
    Hbgkitare;383149 wrote:
    Står det inte Barsebäck eller Häljarp på avfarten?

    Det är avfart nummer 24!

    Christian

  • danneee

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 09:36

    @christian12345 384471 wrote:

    Det är avfart nummer 24!

    Christian

    Stämmer, tror det står skyltat mot Bjuv…

    Mvh

    Danne

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.