• JP Slalom II

    Publicerad av tobhed på 6 mars, 2006 vid 10:33

    Råkade hitta några bilder på JP Slalom II på nätet och de ser ju onekligen ganska snabba ut, men vad är JP Slalom II för några brädor egentligen och kommer de att finnas i Sverige i år? På surfersparadise så finns inte dessa brädor med och håll med om att det onekligen låter frestande att med följande fakta: JP Slalom II 84 – volym 84 – bredd 55 – längd 232 – vikt 5 kg…
    Tänker ringa SP, men ville bara höra om det är något som vet något om dessa brädor.

    speedjanne svarade 18 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jester

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 12:17

    Hörde nånstans att JP skulle ha dom färdiga i Mars. SP kan säkerligen beställa hem ett ex

  • the_novice

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 15:35

    Hyfsad vikt…
    Men jag undrar om det verkligen är så viktigt med låg vikt för att få bra toppfart? Har man platt vatten så skall ju inte brädan behöva röra sig särskilt mycket?
    Givetvis gör det mycket för känslan, men i +30 knop kan ju problemet vara att hålla sig på vattnet….
    En nackdel med låg vikt är ju öckså att man kan dinga brädan även när den ligger i boardbagen. :tongue:

    På en vågbräda däremot så betyder ju vikten mycket för planingen och rappa cut-backs…

  • getwet

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 15:56
    The_Novice wrote:
    Hyfsad vikt…
    Men jag undrar om det verkligen är så viktigt med låg vikt för att få bra toppfart? Har man platt vatten så skall ju inte brädan behöva röra sig särskilt mycket?
    Givetvis gör det mycket för känslan, men i +30 knop kan ju problemet vara att hålla sig på vattnet….
    En nackdel med låg vikt är ju öckså att man kan dinga brädan även när den ligger i boardbagen. :tongue:

    På en vågbräda däremot så betyder ju vikten mycket för planingen och rappa cut-backs…

    Känner ej till den “teoretiska” modellen när det gäller vikt i förhållande till fart. Min känsla är att en lättare bräda känns “rappare” och har lättare för att gå upp på fena. När det sedan går på fena så är min uppfattning att det är lättare att hålla i 5 kilo med benen än 6kilo i full fart.
    Men det kanske är mer en känsla än teoretiskt riktigt.

  • tobhed

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 17:26

    SP får in de 2 mellanmodellerna i April, vill man ha någon av de övriga (typ den på bilden = 84 liter) så kan man beställa den hos SP.

  • speedjanne

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 18:39

    Ser att Steve Allen har varit ute och gasat med min favvobräda Tabou Manta59,han kanske är lite partisk men kul med slalomtugg…

    http://www.gaastra.com/index.php/forums/topic/5505

  • jester

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 19:12

    I advize to stay away from any boards with cut outs in the stronger wind as then they become harder to control.

    Hmmmm… Brukar inte reklam-makarna säga att det är tvärtom?

  • tobhed

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 21:30
    Jester wrote:

    I advize to stay away from any boards with cut outs in the stronger wind as then they become harder to control.

    Hmmmm… Brukar inte reklam-makarna säga att det är tvärtom?

    Jo, men Tabou har inga cut-outs så därför var han säkert tvungen att säga så. JP brädan ovan har ruskiga cut-outs såg jag…

  • speedjanne

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 22:25

    Tabou 68 och 75 har cut-outs

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.