Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Justeringshylsa Pryde/Fibersparbom

  • Justeringshylsa Pryde/Fibersparbom

    Publicerad av tiki på 11 maj, 2008 vid 06:21

    Har drabbats av den klassiska slitageproblematiken som gamla Prydebommar alltid tycks drabbas av. “Gripklorna” har nötts ut och bommen glider ihop när uthalet spänns.

    Tycker ändå det är synd att kassera en i övrigt väl fungerande kolbom. Har pratat med Surfers men Pryde tycks ha slutat att tillverka hylsan som reservdel. Är det någon som känner till någon bra webshop utrikes som kan ha denna detalj? Fiberspar tror jag även funkar då de har samma lösning.

    danielt svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • nlc

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 08:57

    Hade en sån gammal Fibersparbom, men har sålde den för ett tag sen. Drar jag mig till minnes att jag fick byta ut en av O-ringarna mot en något tjockare kvalité (samma diameter alltså på insidan av ringen men mer diameter på gummit). Då borde klorna kunna nypa åt bakbeslaget bättre när man vrider fast låset? En liten fundering bara.

  • tiki

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 19:08

    Okey tack NLC, det måste sett annorlunda ut på din bom för någon o-ring har inte jag. Nu tänker jag på en vanlig hederlig o-ring i gummi. I annat fall får jag väl fixera den så får jag se till att inte byta segel på ett tag….

  • swe-496

    Medlem
    11 maj, 2008 vid 22:34

    Tror faktiskt att Fiberspar säljer den låsningen som en reservdel fortfarande. Prova att maila dem och kolla på deras hemsida. Det är hur som helst samma låsning på NP som Fiberspar.

  • danielt

    Medlem
    12 maj, 2008 vid 09:46

    Hallå

    Jag hade samma problem med min Fibersparbom. Jag satte på två slangklämmor. Funkar bra, men du måste ju ha en skruvmejsel till hands om du vill ändra bomlängden.

    /Daniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Justeringshylsa Pryde/Fibersparbom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.