Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kajaktorrdräkt

  • Kajaktorrdräkt

    Publicerad av wibair på 28 februari, 2014 vid 16:45

    Hallå!

    Jag har sneglat på att köpa torrdräkt och kan förmodligen få en bra deal genom kontakter på kajaktorrdärkter.

    Är dom lika bra till vindsurf? Finns det någon skillnad? Någon som har erfarenhet av sådanna dräkter?

    Jag har spekulerat i att de dräkterna kanske är stelare i benen eftersom benen inte är aktiva när man paddlar kajak.

    trihenke svarade 10 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • maxx

    Medlem
    1 mars, 2014 vid 08:41

    Funkar fint. har haft en i 6 år.
    Samma tyg både i ben och armar.

  • fiskmat

    Medlem
    1 mars, 2014 vid 08:54

    Jag köpte torrdräkt på http://www.wetsuitoutlet.co.uk, bra pris på dräkter där. Jag har en Gul kite/vindsurfdräkt, är supernöjd. Väldigt smidig, jag är mycket rörligare i denna jämfört med vanlig våtdräkt. För att inte tala om hur jäkla skönt det är att vara varm och torr. Kan dock kännas lite bökigt med allt extra material som liksom hänger ut överallt men fördelarna överväger. Viss skräck också för att dräkten ska paja långt ut men det är nog mest cykelogiskt.

    Jag vet inte hur kajakdräkter är sydda men det känns som att det borde vara ungefär samma sak som andra torrdräkter (?) Så länge det inte sitter riktiga stövlar på, måste ju funka ihop med våtskor.

  • dr-masse

    Medlem
    1 mars, 2014 vid 09:40

    Rätt torris funkar fint för vindsurf, vet flera som kör med det. Hade själv en för många år sedan, då var den inge vidare, men de har ju utvecklats en hel del sedan dess. Inom Kite verkar flera köra just torrdräkt.

    Jämför den dräkt du kan få bra pris på med mer renodlade ‘surfmärkens’ torrdräkter så kan du kanske få en idé om den funkar bra för vindsurf eller inte. NP (Lucifer), Ion (Fuse), Gul och Mystic verkar alla ha torrisar för kite och vindsurf, för att nämna några.

  • bicless

    Medlem
    1 mars, 2014 vid 13:36

    Jag har kört mystic och nu dry fashion. Båda funkar kanon för vindsurf. Andas vilket är viktigt. Inte så dyra i Sverige. Köp i Sverige så har du svensk reklamationsrätt och konsumentskydd och enklare få hjälp och service på produkten även efter köpet.
    Mattias

  • billie

    Medlem
    9 mars, 2014 vid 23:29

    Det skall väl vara en sådan typ av dräkt som inte har inbyggda sockar. För sockarna slits ju ut rätt fort

  • wibair

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 20:43

    Tack för svaren. Ja, det där med inbyggda sockor… bra eller dåligt?

  • bicless

    Medlem
    10 mars, 2014 vid 21:03

    Dåligt för vindsurf och kitesurf. Du vill ha en bra sko med mycket känsla och kontakt och då är sockan ibland ivägen och korvar sig när man stretar emot.

  • trihenke

    Medlem
    11 mars, 2014 vid 12:11

    Provade Dry Fashion i butik igår. Klart smidigare än våtdräkten. Beställde en strlk small, funka fint med mina 171,4 cm. Glöm inte att beställa med gylf 😉 Kommer även anv den till kajak & segling, behov av olika typer av skor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kajaktorrdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.