Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kalla händer

  • Kalla händer

    Publicerad av johan-s på 1 november, 1999 vid 13:31

    Tjena, nu när höstern är här så kommer mitt största windsurfingproblem, mina händer. Det fryser alltid så jävla mycket om händerna. Om man är ute rätt länge så brukar händerna dommna bort, men det måste finnas någon annan lösning på mitt problem. Har testat våtdräktshandskar, men de hjälper ingenting!!!

    anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 1999 vid 15:56

    Har lånat ett par Pro Limit med öppen handflata – det är absolut inga som helst problem – varit ute två timmar idag på lunchen. 2-3 timmar i torsdags. funkar supernajs.

  • n

    Medlem
    2 november, 1999 vid 23:57

    En grej du kan tänka på är att den energi du gör av med värmer du upp dig själv med. Så kör hårt.

    Nej, seriöst så kan jag tipsa med att köra med vågsele. Du får mer rörlighet i underkroppen på samma gång som du måste jobba mer med underkroppen och får upp värmen eftersom du arbetar med större muskelgrupper. På samma gång sitter hängselelinan närmare fäst till dina armars knutpunkt till kroppen och du får arbeta mindre med armarna, får mindre lätt kramp i underarmarna och kan använda justa surfhandskar med hål i handflatan utan problem.

    Ett ytterligare tips är sedan när det blir ännu kallare att köra med dina vinter-gore-tex-handskar ovanpå fast instoppade under våtdräkten.

    Niklas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 1999 vid 21:34

    När det är riktigt kallt brukar jag köra med vanliga diskhandskar under ett par neoprentumvantar med hål i handflatan. Då är ett par
    minusgrader inga problem.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 1999 vid 18:44

    HAR FINA HANDSKAR FRÅN MAUI MAGIC SMIDIGA FINGERHANDSKAR 249 KR
    TEL 0418 14109 ELLER 070 992 69 72
    KOLLA http://WWW.MAUIMAGIC.COM

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kalla händer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.