Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kallt!!!!!!!!!

• kallt!!!!!!!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 7 oktober, 2002 vid 16:14

Jag och NOWORKTEAM var vid näsaäng igår, och mustade i den friska kalla vinden på ca 11-12m/s. En aning överrigad i början men det ordnade sig. Det ver sjukt kallt om franförallt händerna men ibland måste man trotsa kylan! det var iallafall fett kul!!! laugh.gif. och jag måste utbringa ett mycket stort tack till NOWORKTEAM som lät mig låna en bräda och såg till att jag fick en riktigt fröjdefull söndag!

sunkan_ svarade 22 år sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • feg

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 16:44

varebra i näsa igår?
    Jag var där och kollade vid 11.30-12.00 och då var det knappt nån vind. Eftersom vi seglade i näsa på lördagen i byig och ojämn fesvind så drog vi vidare till Skälåker på Gålö istället. Där fanns vinden.
    Trist eftersom Näsa är närmre.

/Feg

• calle_b

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 17:14

Man tackar för credsen wink.gif Any time, dude! Ang, vinden på näsa igår så var det inget o klaga på. När vi kom dit runt 13.30 el nåt så var formula-boysen på väg in. Jag stack ut med 5.8 med 75 liter under fossingarna och var stundtals lite överriggad, precis som det ska va! grin.gif
    Tyvärr vart det lite jobb idag och dessutom imorrn också så det blir inte mycket mer surf…… frown.gif
    Men va faan! Säsongen är inte klar än! TJoh!

Ha d gott

• skarabe

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 09:30

Ja, varmt är det inte. Vet inte hur det är i Stockholm men här nere (Skåne) är det just nu ett lite skumt fenomen att det är väldigt mycket varmare i vattnet än i luften. Ser mysko ut när folk hoppar i och ligger kvar, bara för att värma sig!

• ola_p

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 14:45

Samma i Ljungskile…
    Man stoppar i händerna efter varje gipp för att vämna dem så man bryr sig inte huruvida man sätter gippen eller inte, man ska ju ändå i och värma sig… tongue.gif

• sirjohnirie

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 21:05

Jojjemensan, det var skönt att äntligen få ut å fräsa lite, var tyvärr osnygg nog att kliva ut med 7,5.. storkyberriggd.. Nytt försök med nerdragen 6,2 efter strapatsen att ta sej in med lättvindsriggade 7,5an resulterade i ett par kalasrepor innan händerna helt & hållet domnade bort. Så j-a irriterande. Inga problem med övriga kroppen, men dom stackars tassarna satte stopp.
    Nytt försök i helgen med nya vantar!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 09:34

ja det blir ju jävligt tungt att holla i seglet när man inte har någon känsel i händerna! shocked.gif

• surfen

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 11:59

Ett litet tips om ni fryser om händerna?
    Gör som jag, gå till en välsorterad handskbutik och köp ett tunt yllefoder till handskar.
    På det så använder jag ett par vanliga tunna gummihandskar (för disk) som är flossade på insidan tyvärr så håller dom inte så länge (8-10gånger) men kostnaden är låg 7-10 kr paret.
    Det bästa med det är att inte händerna stasar så lätt och man bibehåller styrkan + att man får ett bra grepp på bommen.
    // Mr Speedo
    grin.gif

• sunkan_

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 12:17

Jag tycker mig ha läst förut att dem som använder diskhandskar tejpar fast dem… Vad använder man för tejp isåntfall (Gaffa?) sliter inte detta ganska mycket på en ny fin våtdräkt isåntfall?

• tubert

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 13:30

Tejpa fast handskarna i bommen vetja, ett par på varje sida, så slipper du hålla i så knogarna vitnar confused.gif
    Själv har jag vinterparkerat brädan, för när jag vaknade i lördags och kollade ut på balkongen var det drygt en decimeter snö på brädan!! Snön är ifos borta nu, men den psykologiska barriären är oändligt stor….

• tubert

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 13:32

…annars kan du ju köra med kortärmad våtdräkt och tejpa fast handskarna mot armlurvet…

• calle_b

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 15:00

smart!? shocked.gif

• mons

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 15:04

några tips för den som fryser som f-n om fötterna då? har bara ett par gamla våtdräktsskor, men det känns som om jag lika gärna kan vara utan de…

• oscar

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 15:28

Gå in på http://www.ontopwindsurfing.com och beställ dig ett par nya dojjor från Maui Magic. Helt suveränt varma skor. De läcker in lite när du går i men sen värms ju det vattnet upp och då är det bara o köra. Jag kör med 6mm varianten.

• sunkan_

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 16:48

Jag köpt NP’s billigare skor 249:- på skidsport, funkar fint för mig änsålänge.. var lite kallt utan kan man säga..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kallt!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.