Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kallt om fossingarna

  • kallt om fossingarna

    Publicerad av brutus på 4 maj, 2005 vid 10:36

    mors,
    Nu när dräkten e fixad så gäller det dojjorna. Ska se om jag inte kan använda mina NP 4000 från ett par år sen men de börjar bli lite slitna…
    Eftersom jag e en mes så undrar jag nu om någon testat att köra med tex ullstrumpor eller dylikt under dojjorna?
    Kanske blir klumpigt som fan, men jag hatar att frysa om fötterna ju!
    Tips? Kommentarer?
    /Martin

    flash svarade 19 år sedan 13 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • jonasp

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:38

    neoprenestrumpor hjälper tycker jag. blir inte allt för tjockt.

  • lars_k

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:02

    Neoprensockar. Kolla in Jula:s eller dykbutik. Bäres som extra lager i neoskorna. Jag är alltid varm om fötterna, året runt =)

  • herodude

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:04

    jag kör med neilprydes 5000 skor, fryser inget å har egentligen aldrig gjort det heller, men så är jag inte speciellt frusen av mig…

  • nordgren

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:07

    På vintern kör jag med krigsmaktens vanliga strumpor, funkar fin fint. Billigt och bra.

  • ola_p

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:08

    Julas strumpor e ingen höjdare, ger inte mkt värme och är rätt klumpiga å jag fattar inte poängen med hålat neopren… blush.gif

  • the_novice

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:20

    Om du har för stora skor så kanske det funkar med neopren strumpor men annars är tex Atans 6.5mm skor grymt varma och sköna att segla med… cool.gif

  • lars_k

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:28

    Vad menar du med hålat neopren? Tyckte de SÅG sjyssta ut när jag klämde på dem hos Jula… Själv har jag dock köpt mina i dykbutik…

  • lars_k

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:30

    Jag har inte för stora skor. Sin normalstorlek funkar. Noeprenskor flexar ju rätt bra. Dock får man kanske öka stropparna något.

  • ola_p

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 11:57

    Dom läcker som såll (det är verkligen en massa hål i neoprenet), är lite för tjocka och de limmade sömmarna är klart vassa..

  • surfen

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:21

    Kolla med Johan på Vindsurfing.se, Tekknosport Polar är riktigt smidiga och varma och billiga. http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=38_39&products_id=667

  • lars_k

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:25

    Åfan. Låter inte som något vidare bra tips jag kom med… blush.gif

  • jonasp

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:31

    det finns bra strumpor som inte. mina håller bra men de kommer inte från jula i och för sig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:45

    Tycker aldrig man fryser om fötterna. Jag kör med vanliga våtdojor ett par gamla Mistral. Är man ordentligt varm på resten av kroppen med torrdräkt / underställ i tunn neopren samt tät huva och vantar så håler sig fötterna varma / Joacim

  • safesurfer

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:00

    En liten varning kan jag utfärda. Jag seglade för länge sedan en kall höstdag i nollgradigt väder men var varm i min torrdräkt och hade varma skor. Det var bara det att jag hade ett litet hål i skon och en liten bit av stortån stack fram. Eftersom jag var varm om kroppen och fötterna tänkte jag inte på det, men det berode på att jag hade tydligen tappat känseln i tåsptsen pga kylan. Jag fick faktisk en förfrysning som ledde till att jag inte hade någon känsel i tåspetsen på flera år men den har repat sig nu.

  • edgedaniel

    Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:11

    Vaddå skor?!?
    grin.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kallt om fossingarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.