Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kamera lösning för auto-foto

  • Kamera lösning för auto-foto

    Publicerad av frippe75 på 14 februari, 2009 vid 21:14

    OCH… så sitter man på Maui och datar när det ska blåsa 🙂

    Konstigt att man inte kan lura någon att sitta och fotografera en halvtimme !!! Men så är verkligheten oftast. JAg har köpt DYRA videokameror… Pionjärat helmer-cam konceptet och byggt egna vattentäta lådor som testats ifrån hopptorn … o.v.s . o.s.v

    Inne på min 3:E systemkamera.. Har ett jättefint stativ..
    Visst får man några bilder på kompisar som seglar men inte blir det mycket foto…

    Och ifrån gnäll till ide…

    Visst kan man hota “polarna” och vägra släppa bilderna på dom om dom inte sätter sig bakom kamerna en halvtimme…

    Ide:
    Vill plåta lite hopp på secret på Maui.

    Har nästan knäckt nöten men det är några saker som strular så om någon sitter på jobbet och har lite strötid att surfa på en lösning så … 🙂

    1. Pakererar bilen precis vid vattnet. Hoppramperna runt 30 meter ut
    2. Ställer upp kamerna inne i bilen på stativ lite dolt. Har en minivan med supertoonade rutor runt om.
    zoomar in och för-fokuserar kameran.
    3. Kopplar in min nikon d90 till min bärbara och kör med en programvara som heter nkremote. nkremote tar bilder när F8 trycks ner. Skapar en zone framför brytet…
    4. Installera ZoneTrigger programvaran där man använder en extern webcamera för detekter rörelse vid olika “spots”/områden på webcam stream:en. ZoneTrigger kan sedan ställas att utföra olika actions. Ex skicka tangentbords kombinationer. F8!!

    ZoneTrigger har sedan saker som continous samt cooldown. d.v.s att när väl en seglare passerat en zone så börjar den skicka F8 under cooldown perioden med continous som period.. D.v.s 5 ggr per sekund…

    Så här långt fungerar det mesta… Problemet är att nkremote programvaran låser upp spegeln under 1 sek och det blir lite dålig framrate .. eller serietagning och jag misstänker att man kommer att missa det “bästa”…

    Någon som har tid att efterforska lite ????

    Belöning utlovas…

    ….och jag vet… det är lite stört…. men…

    surfslusken svarade 15 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bananen

    Medlem
    15 februari, 2009 vid 10:01

    Jävlar vilka lyx problem. Här hemma diskuterar vi frågor som: “Kan man ha diskhandskar och köra med öppna vantar iskället för CWMs?”.

    Rip it up // Jonas

  • surfslusken

    Medlem
    15 februari, 2009 vid 11:27

    @bananen 530456 wrote:

    Jävlar vilka lyx problem. Här hemma diskuterar vi frågor som: “Kan man ha diskhandskar och köra med öppna vantar iskället för CWMs?”.

    Rip it up // Jonas

    Du känner tydligen inte Frippe, framför allt verkar du inte ha sett honom. Tror inte du skulle byta dina problem mot hans.

  • davo

    Medlem
    15 februari, 2009 vid 17:38

    Haha, svinkul tråd! Tekniknördande med Frippe o som vanligt mördande kommentarer från slusken.
    Tror på dig Frippe, lite datahackande o du har löser biffen. Bättre alternativ än ditt Ho’okipa projekt med fjärrstyrning du klurande över sist…antagligen en vidareutveckliing.
    Hoppas inte kameran blir snodd förresten. 🙂

  • frippe75

    Medlem
    15 februari, 2009 vid 18:46

    @Davo 530514 wrote:

    Haha, svinkul tråd! Tekniknördande med Frippe o som vanligt mördande kommentarer från slusken.
    Tror på dig Frippe, lite datahackande o du har löser biffen. Bättre alternativ än ditt Ho’okipa projekt med fjärrstyrning du klurande över sist…antagligen en vidareutveckliing.
    Hoppas inte kameran blir snodd förresten. 🙂

    Tja David,

    Jo du vet Samhall försökte få in surfslusken på surfers paradise men han bajsade jämt i kassa aparaten så dom lämnade tillbaka honom. Och se där… Vilken supermatch när dom fick in honom på surfzone…

    Hoppas nu bara han håller sig till sina mediciner så borde det gå bra!

  • bananen

    Medlem
    15 februari, 2009 vid 18:55

    Seriöst, jag tycker är svinimpad av Frippes setup. Faktum är att jag dreglar när jag läser tråden – har haft liknande tankar, men aldrig kommit längre än att mounta kameran på bunkern i kämpinge och försöka stajla framför. Hur det gick – tja, man bor ju inte på hawaii, det började pissregna och kameran paja.

    Tillbaka till tråden – du får fixa auto-upload till nätet åxå, sen är du i mål.

  • surfslusken

    Medlem
    17 februari, 2009 vid 08:43

    @bananen 530529 wrote:

    Seriöst, jag tycker är svinimpad av Frippes setup.

    Ja e mer impad av att Frippe vågar visa sej utomhus.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kamera lösning för auto-foto

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.