Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan inte nån posta bilder från helgen 24-25 på Öland

  • Kan inte nån posta bilder från helgen 24-25 på Öland

    Publicerad av pure på 26 maj, 2008 vid 19:41

    För oss inte var där så hade det varit fint om nån ville dela med sig av lite bilder. Hade varit kul att se spektaklet

    aronh svarade 15 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • emil_h

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 19:44

    ………………..

  • tim-eriksson

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 23:17

    Snyggt… Men varför har du shorts..? Trodde det bara var drakflygare som hade det 😉

    Eller var det många damer på land? Måste se bra ut…

  • surfsession

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 23:26

    Bilder finns på http://www.surfsession.se!!

  • swe-31

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 07:50

    En liten rapport om Long Distance racen finns att läsa på SVFs hemsida.

    http://www.vindsurfingforbundet.com

  • diil

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 08:27

    @surfsession 469695 wrote:

    Bilder finns på http://www.surfsession.se!!

    Sista bilden: Hur långa hängtampar har Olandersson? 48″??

    Fina bilder i övrigt, på grymme-manövrar!

  • aronh

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 09:13

    Fina bilder. Man blir sugen på att surfa alltså.

    @Diil 469766 wrote:

    Sista bilden: Hur långa hängtampar har Olandersson? 48″??

    Fina bilder i övrigt, på grymme-manövrar!

    Från tamptråden. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=56840&highlight=tamp

    @S66 456206 wrote:

    Nu slår jag fan i hammaren på allvar i det här fallet, visst att det har varit tal om att de beror på seglingsstil, mode med mera…nu får jag lov att säga att det tillhör bullshit! Om man påstår att korta tampar kontra långa skulle vara skönare/ bättre på ngt sätt så tror jag antingen att det är pga bristande kunskap, ngt trångsynt, old school eller av den enkla orsaken att man inte har låtit sig testa längre tampar.
    Jag säger inte att ngn ska lyssna på mig för att jag tävlar, reser världen över bla bla.
    Men själv måste jag titta och lyssna på dom som är betydligt vassare på segling än jag och lära av dom ist för att tycka att mina “knutna 18” tampar från 87 är bra. Måste ju få input o höra vad som har gjort deras segling så mkt bättre än min.
    Finns ingen mig veteligen som kör kortare än 30″ av dom som tävlar på Europatour eller PWA varav vågseglarna som typ Kauli och Victor kör upp på 36or.
    Själv har jag 32 NP tampar och bara det har givit mig en helt oslagbar kontroll speciellt i hårdvind (jag har babianarmar, jag vet).
    Egenskaperna för mig är endast positiva:
    Betydligt tidigare planing i lätt vind, man kan segla mer ikrokad vilket ger mer kraft för manövrar, vågridning.
    För mig är det huvudsakliga att ha kontroll när jag seglar och i hård vind och slippa ha riggen för nära som kan resultera i hysteriska kastfall, för mkt segeltryck i riggen och för lite press brädan.
    Jag har ändrat seglingsstilen vilket man måste göra men de kan vi ta en annan gång.
    Kort och gott =) Jag tycker att alla som kör korta tampar och bommen vid knäna åtminstone bör prova och höja den och skaffa längre tampar. Försök ändra seglingsstilen därefter, känn efter…prova dina gamla inställningar igen med bommen vid knäna och “knutna 18”. Tror inte man vill gå tillbaka då. Inte jag iaf…inte Surfslusken heller som själv körde runt i Babbelviken förra året med fett korta tampar och aldrig planade och alla skrattade åt stackarn =)

    Lite om vad jag tycker för en gångs skull, låt oss föra utvecklingen framåt och inte bakåt eller stå och stampa på samma ställe.

    Mvh Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan inte nån posta bilder från helgen 24-25 på Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.