Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kan jag använda en annan kitebom?

  • kan jag använda en annan kitebom?

    Publicerad av knutsson900 på 2 september, 2014 vid 21:32

    Har en ozone kite med en bom jag verkligen tycker om, samt en best kite med bom som inte alls faller mig i smaken.

    Nu undrar jag, skulle jag kunna använda min ozone bom till best kiten? båda är fyrlinors kite men skiljer sig i utförandet. Ritade en halvtaskig bild i paint för att ni skulle förstå. tacksam för hjälp.

    smaskens svarade 9 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bicless

    Medlem
    3 september, 2014 vid 12:25

    Vi har kunder som kör sina bestbommar på andra märkens 4linors kite så det funkar normalt bra. Ozonen och besten är både 4 linors i din skiss, spelar inte så stor roll att de delar upp sig lägre upp. Men säkerhetsystemet är olika så man bör testa innan. Kan också behöva justera lite med pigtail. Kolla in denna video också https://www.youtube.com/watch?v=3wutVb75iAc

  • knutsson900

    Medlem
    3 september, 2014 vid 22:05

    Tack ska du ha. Bra tips på videon med.

  • knutsson900

    Medlem
    15 september, 2014 vid 18:23

    testade idag, funkade kanon och behövde inte ändra pigtail något. tack för hjälpen. 🙂

  • bicless

    Medlem
    15 september, 2014 vid 20:52

    No Problem 🙂

  • smaskens

    Medlem
    16 september, 2014 vid 07:18

    Kiteboarding.com regerar!
    :shocked::laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kan jag använda en annan kitebom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.