Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kan man flyga med bara körkort hos transavia.com?

  • kan man flyga med bara körkort hos transavia.com?

    Publicerad av hildingdude på 17 maj, 2010 vid 08:57

    Tjena! som rubriken lyder, går det att boarda med transavia.com med bara ett körkort?

    litease svarade 14 år sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • byguy

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:19

    Anton!
    Hur har du det??
    Din gamle far.

  • litease

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 09:32

    Det beror på var du ska. Även om du ska flyga inom EU behöver du ha ett internationellt id-kort, vilket ett körkort inte är. Frågade senast när jag skulle till Österrike förra helgen. Inom Sverige, ingen aning. Lättast borde väl vara att fråga dem?

  • brickan

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 22:07

    Man kan flyga inom sverige med endast körkort rent tekniskt men flygbolagen kan ändå kräva pass eller internationellt id passar inte det så behöver man ju inte åka med.
    Utanför sverige funkar det aldrig med endast körkort och bolagen måste inte ta internationellt id.
    Pass funkar alltid!
    Om man vill bråka när man väl är på plats så är det ytterst piloten som bestämmer om du får åka med ombord med dina id handlingar.

  • neven

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 07:33

    Som dom säger så måste man egentligen ha ett internationellt ID kort för att få flyga, vilket det vanliga körkortet INTE är eftersom det inte står i vilket land du är medborgare.

    Jag har dock en gång glömt mitt pass och lyckades tjata mig på ett flyg med bara körkort, till tyskland och sen vidare till Italien (skulle på brölopp och det var INTE ok att missa planet). Tillbaka från Italien var det sedan inga problem.

    Så kontentan är: det KAN gå, men egentligen får man inte göra det.

    Alternativet är att ta kontakt med svenska ambassaden och se om inte dom kan ordna ett provisoriskt pass åt dig.
    Lycka till

  • hildingdude

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 09:33

    Tack Neven! ;D hehe ahh just nu är det mycket mellan mig och tävlingen i Holland 😛

    Aska, pass, över-vikt, inget kval till tävling (utan IKA rank så kan jag inte vara med) och DESSUTOM verkar det inte vara någon vind i holland!

    Hoppas att allt löser sig. är det undringar så checka AntonLilljegren.com jag försöker hålla den uppdaterad!

    Dessutom är det omöjligt att ringa bolagen. antagligen PGA Askan 😛

  • litease

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 09:52

    Hur långt är det till tävlingen och är du i Göteborg? Jag fick alldeles nyligen nytt pass på fyra dagar, passcentralen i Göteborg kan ordna provisoriska ännu fortare.

  • gibbe

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 12:11

    Han är i Spanien och leker med mina barn just nu. Snart ska han tvätta och städa lite… Har han tur och har nattat barnen i tid kanske det till och med finns tid över för lite kitesurfing. 12 m/s, spegelblankt 19 gradigt vatten, tror han är lite sugen.

  • litease

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 12:32
    Gibbe;612372 wrote:
    Han är i Spanien och leker med mina barn just nu. Snart ska han tvätta och städa lite… Har han tur och har nattat barnen i tid kanske det till och med finns tid över för lite kitesurfing. 12 m/s, spegelblankt 19 gradigt vatten, tror han är lite sugen.

    Haha, okej. Bara att sätta sig i bilen och köra ju, inte svårare än så.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kan man flyga med bara körkort hos transavia.com?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.