Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan man sticka ut såhär?

  • Kan man sticka ut såhär?

    Publicerad av lundvall på 28 mars, 2004 vid 10:36

    Ja, ör lite surf desperat så jag undrar… Tror ni att ja måste laga detta innan jag sticker ut ? grin.gif confused.gif
    (skall bara påpeka att brädan e fylld med vatten så ja måste antagligen borra i den å så att vattnet kan rinna ut)

    help.jpg

    lundvall svarade 20 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • kungdenknege

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 11:16

    Häh, känns som du har lite att göra. Men du, visst kallar sig din brorsa för Malun?

  • markram

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 11:22

    Du kan få bra pris på min Vivace med ett gäng fenor, istället.
    Om din bräda tagit in vatten, så är det nog inte så bra (har den legat ute i minusgrader med hål/vatten i?).
    det går ann med krossskador delaminering o dyl, men när man har vatten i båten ligger den lägre(tyngre=långsammare) och din bräda är som min byggd för att gå fort..
    Skall kitta upp så du kan få bra pris.

  • lundvall

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 11:36

    kungdenknege, japp han heter malun. Är du en daftare eller ? jag har varit en sådan men jag la ner den karriären och sattsade på steffo/surfzone istället wink.gif

    markram: vad vill du ha för din vivace ? och vad e de för fenor man får med i så fall ? öh, brädan har legat i garaget hela vintern. runt 5 – 10 grader skulle jag tro. så den har nog inga isskador. Men jag undrar om det är värt besväret att borra hål i brädan och tömma vattnet och spackla igen de igen. confused.gif

  • markram

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 12:05

    Brädan är en Vivace 282 Carbon med en lagning i nosen.
    1st PROLIMIT SLAM G10 32 cm H OK
    1 st 44cm PERSSON & AAESEN spitfireGC10 (=fräst glaskolfiberfena) Mkt fin
    1 st Fins Pointer i kol/kevlar/glas(kortad från 40cm til1 34cm) Udda men bra
    1st Fanatic gjuten fena 33cm (sätt den på brädan när du inte vet var stenarna är eller lånar ut brädan till enklåpare)
    Med dessa fenorna täcker du området (5,5)6-8,5 kvadrat camber och 5,5-13 m/s.
    Jag har för mig att jag har en till slalomfena på 35-37cm i G10 (får kolla i förrådet sen), men är inte säker.
    1500 bagis om du är snabb(skall beställa ny bräda).
    Det sitter DaKine contour(stropparnas Rolls Royce) på och skall du ha med dem blir det 400 extra.
    031-232048

  • kungdenknege

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 13:46

    Lätt att man hänger på daft, tyckte väl jag sett ditt nick där. Hälsa brorsan din iaf, be honom titta in!

  • lundvall

    Medlem
    28 mars, 2004 vid 20:17

    jag vet inte riktigt markram… 1500 känns lite mycke… jag får nog ta och kolla på prylarna först tror jag och ev snacka lite med bror å far först… blush.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan man sticka ut såhär?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.