-
Kan snö/is förstöra segel??
Jag var ut och seglade idag och såg till min förvåning att när jag riggade seglet så var det två revor som defenitivt inte var där förra gången jag riggade det, men dom kan ha kommit när jag vadade genom is för att komma ut på vattnet, så kan det ha skadat seglet om jag råkade få ner det i issörjan.
eller kan det vara så att seglet skadats när rullade ihop seglet igen, jag vet att det var lite snö/iskristaller kvar på seglet när jag rullade ihop det, men jag tänkt att dom smälter när jag ställer seglet på tork i duschen efteråt så.
Revorna är både i monofilme men även i segelduken vid en latta, skadan vid lattan är inget som gör nåt som helst, men den i monofilmen är lite värre, det ser ut som att nån skulle ha haft en kniv eller nåt annat och repat med då skadan inte är en ren “krosskada, eller vad man skall kalla det”, det är tejpat nu med monofilmstejp, men jag är lite nyfiken på vad ni tror att kan ha orsakat skadorna.
tror ni det är isen som jag vadade igenom eller tror ni att det är snön/isen som låg kvar när jag rullade ihop seglet.
kan tillägga att det var 15grader varmt i luften, och att vi höll till på snö när vi riggade ner för att slippa sanden i grejjerna. så isen i seglet borde ha tinat så fort jag lagt in det i bilen för att åka hem.
Logga in för att svara.