Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kan våren vara här snart!?
-
Idag sken solen i Kristianstad – skåne o de va torra fina asfalts sträckor… kanske kallt i vinden men fick vårkänslor ändå!!
-
Jag vet inte om det är för att alla gärna glömmer att det varit milt bara för att det är kallt den sista tiden, men här i Karlstad har det iaf både i Dec och januari varit ganska milt med plusgrader och så. Sen kom den riktiga köldkneppen med bra med snö dock…
-
Delar me mig av Gotlands elände, när vi ändå är på det spåret.
Fårösund: Ca 2-3 dm snö, snödrev på vägarna, issörja+flak i sundet.
Galna fåglar, och J=&”!%GT KALLT!!!! -
Spelar val ingen roll, kan inte komma ihag att det brukar blasa pa vastkusten pa varen i alla fall…..
Hang med till Maui i April istaellet
/Freddie -
ÄNtligen!!! För första gången på alldeles för länge körde jag idag på snöfri TORR asfalt!! Riktigt skönt ute i solen idag faktiskt, o det ska bli plusgrader i veckan.. nu är d nära!
-
Ja äntligen börjar det närma sig vår. Hörde om 0-5 + på runt fredag. Mmmmm
-
Vår är det väl när medeltemperaturen är på 0 grader eller mer och det verkar det kunna bli till helgen. Vattentemperaturen tar väl lite mer tid på sig, får ju gärna vara plusgrader i vattnet också… 😮
-
Nu är ju mina meterologkunskaper tämligen måttliga, men nog borde det väl kunna bli en bra sjöbrisvår (om det blir nån vår vill säga…) då vattnet bör vara tämligen kallt ett bra tag framöver.
-
Knatte
Gäst13 mars, 2006 vid 14:56Nu smälter snön undan… Men enligt säkra källor, så ligger isen långt i GBG’s skärgård. De har åkt flera gånger till Marstrand från GBG under sista veckan.
Dröjer nog en minst en månad innan, det är dags att ens tänka på surfing :tongue: -
Knatte wrote:Nu smälter snön undan… Men enligt säkra källor, så ligger isen långt i GBG’s skärgård. De har åkt flera gånger till Marstrand från GBG under sista veckan.
Dröjer nog en minst en månad innan, det är dags att ens tänka på surfing :tongue:Jag var i fiskebäck en sväng i lördags (snackade lite speedtrender med Atte mm) och det var öppet vatten!
Visserligen en hel del stora flak med drivis som flöt ut från hamnen, men i mars skall man väl kunna komma ut iaf… :tongue: -
Knatte
Gäst13 mars, 2006 vid 15:35The_Novice wrote:Knatte wrote:Nu smälter snön undan… Men enligt säkra källor, så ligger isen långt i GBG’s skärgård. De har åkt flera gånger till Marstrand från GBG under sista veckan.
Dröjer nog en minst en månad innan, det är dags att ens tänka på surfing :tongue:Jag var i fiskebäck en sväng i lördags (snackade lite speedtrender med Atte mm) och det var öppet vatten!
Visserligen en hel del stora flak med drivis som flöt ut från hamnen, men i mars skall man väl kunna komma ut iaf… :tongue:
Vilka speedtrender förespåddes då?? Nyfiken 😀 🙂 -
Ja det är ju egentligen väldigt hemligt :rolleyes:, men Atte tror sig nog kunna bättra på sin tid en del eftersom han bara körde väldigt korta repor i TT på den loggen som är uppladdad på GPS-SS.
* Slalom kommer tillbaka eftersom det alltid är kul att ha några att rejsa emot. Nya lätta bojar kommer tas fram för att enkelt kunna lägga ut en bana.
* Gaastra Vapor blir svårslaget i år…
* Man klarar sig väldigt bra med bara en bräda och ett segel. Är ju inte så bra för försäljningen med kanske desstå bättre för sporten…?
Logga in för att svara.