Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan vi använda Weendy i västkusten?

  • Kan vi använda Weendy i västkusten?

    Publicerad av plettil på 21 augusti, 2013 vid 20:46

    Hej all,
    Första, ursäkta att min svenska är inte så bra.
    Jag frågar mig varför weendy från smart telefon är inte använda mera i Sverige och i västkusten runt Goteborg? Jag tror det är mycket bra att veta vind och sjö skick från andra vind surfers (kitesurfer eller segelsurfer) på min segla bana. Jag tror också det är mycket bra att hjälpa andra att vetar. det kan hjälpa andra att förbereda och välja var är det bättre för man, istället att gissa från Viva, windguru, YR eller SHMI? Vad tror ni? Nästan alla har vi smart telefon och Weendy kosta inte mera pengar det är gratis, det kosta lite tid (5min) att redigera en rapport. Idag, vi är mindre om tio att redigerar rapport i weendy i västkusten runt Goteborg. Använder ni en andra App eller sak?
    Vad tror ni?
    Note : jag är inte från Weendy, jag tror idén ska hjälpa at vind surfa bättre.

    På engelska
    I wonder why we don’t use much Weendy service from smartphone in Sweden and specifically on west coast around Goteborg. I think this is very cool to be able to know what are the real wind and sea conditions on the spot you think you will go. I also feel it is cool to help other to know what are the conditions, so they can prepare and chose which spot to go, depending on their capabilities and wishes of the day, instead of guessing from weather forecast web-sites like YR, viva, SHMI, DMI or FCCO and windguru. We almost all have a smart phone and it does not cost anything more than 5min to edit a report. Today, around Goteborg, we are less than 10 to use it. Are you using something else?
    What do you think?
    Note : i am not from Weendy nor sponsored, I just think the idea can help to have good session.

    Tack så mycket att läser och svarar.
    Bra surf! Plettil (aka Francois)

    Surf4Life svarade 10 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rickard_nr1

    Medlem
    22 augusti, 2013 vid 19:04

    tycker de hade varit kul att ens höra om folk va på g till nån spot så man kan få lite sällskap:P finns ju surfses men där är ju stendött, facebook finns inget och de skrivs inget direkt här 😛 är alla vindsurfare ensamvargar? 😉

  • mankan

    Medlem
    23 augusti, 2013 vid 10:01

    Håller med. Vore sjysst att få koll på läget och hitta bästa spoten för dagen. Är ju helt klart roligare om man är fler 🙂

  • Surf4Life

    Medlem
    23 augusti, 2013 vid 13:58

    Kikar mest på SpotGuide till iphone.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan vi använda Weendy i västkusten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.