Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanarieöarna

  • Kanarieöarna

    Publicerad av rian på 24 januari, 2000 vid 13:50

    Jag hade tänkt åka till nån kanarieö i mars är det någon som har erfarenhet av Lanzarote eller 4ventura på vintern/våren? Jag har hört att det är vågor men lite vind på vinterhalvåret. Gran Canaria Bahia Feliz har jag varit på och där blåser det ju bra på vintern, men är nu sugen på lite vågsegling.

    /Rian

    voodoo svarade 24 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2000 vid 17:36

    Hallå där, om du diggar gran canaria men är trött på Bahia feliz åk till Pozo..
    Var där hela hösten och vintern. Mycke wind och bra vågor. Men det bästa är den höga nivån på seglingen. Man lär sig otroligt mycket.
    Det är en svensk som har surfshopen där. Bra kille som fan hjälper dig med allt.. och att se Dunkerbeck segla är inte helt fel.

    Mitt tips helt klart, vi hade över masthöga vågor där i början på december. Moreno tvillingarna blev spolade. DET VAR FETT!!!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2000 vid 17:44

    Vill du segla vågor så åk till Fuerte….
    Pozo suger fett med crossonshore.
    Var tror ni Dunkan och alla som bor på Gran Canaria åker för att segla vågor??
    Fuerte…just det

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 mars, 2000 vid 18:27

    Hallå ja,
    Corralejo på Fuerteventura kan man jämföra med Specksville på Maui, var Fuertes Hookipa ligger, tänker jag inte tala om…..det måste man hitta själv och jag kan lova man är max 3-5 seglare ute så man har betydligt bättre “manöver/lekplats” för sig själv än på Maui. Ok lite kallare i vatttnet men det ligger ju i europa, vet ni att man kan se svt24 där, det är precis som hemma, man kan se pohlman berätta om vädret och se vad man missar hemma i sverige men å andra sidan har man ju hela Atlanten runt knuten.

    Mvh / psykotisk

  • krille

    Medlem
    26 mars, 2000 vid 20:58

    Vi är 3 pers från Sthlm som åker till Fuerte på Tisdag morgon. Fan vad det skall bli najs…..
    /Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2000 vid 12:18

    Är det nån som vet adressen till surfshoppen i pozo????
    Tacksam för svar

  • voodoo

    Medlem
    28 mars, 2000 vid 15:59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanarieöarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.