Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kanondag i Fituna idag lördag

  • kanondag i Fituna idag lördag

    Publicerad av surfmad på 24 september, 2005 vid 17:22

    det visste ni säkert, verkade som hela stockholm var där idag. Fituna idag bjöd på fin och jämn vind, körde själv 6.9 o 5.0.

    Undrar om det blir mer av sånt snart igen?

    _frippe_ svarade 18 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • surfsmurfarn

    Medlem
    24 september, 2005 vid 17:36

    Äntligen levererade Fituna, efter 4 bomkörningar dit
    så kändes det super.
    Att det var soligt och hyfsad temp i vattnet gjorde det
    ju inte sämre 🙂

  • argulander

    Medlem
    24 september, 2005 vid 18:48

    Faktiskt suverän dag så här pass sent på säsongen varmt och skönt, seglade 7,4 hela dagen med lagom tryck i över 4 timmar, sönerna seglade 6,7 och 5,0 med bra drag hela tiden. Morgondagen ser ju inte hopplös ut heller SMHI båtvädret lovar syd 6-10 på em, i kombination med sol borde det funka. MVH Klas

  • electric

    Medlem
    24 september, 2005 vid 19:50

    Kul för er – men synd för mig som inte trodde på vind och därför satsade på min katamaran (Hobie Cat 17) istället! Jag fick i och för sig en hel eftermiddag med jättejuste segling med sådär 15 knop på halvvindarna och trapetsgång hela tiden – men windsurf är trots allt snäppet roligare.

  • _frippe_

    Medlem
    24 september, 2005 vid 21:46

    Faaan. Jag åkte ut till Björkvik ganska tidigt (10) idag eftersom jag tyckte prognoserna lovade mest vind på förmiddagen. Jag satt där till ca 12-tiden men gav upp eftersom det inte fanns en tillstymmelse till surfbara vindar.
    Jag skulle alltså ha åkt till Fituna istället… eller blåste det i Björkvik också på eftermiddagen?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kanondag i Fituna idag lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.